Eigenaardigheid met het citaat

Hallo allemaal.

Ik vraag je om hulp omdat ik een eigenaardigheid heb tijdens mijn advertentie.
Meestal, als ik een offerte wil maken, gebeurt dat in 2 klikken, maar hier ben ik gedwongen om het in 3 klikken te doen en bovendien is de afmeting lichtjaren verwijderd van het vel.

Weet je waar het vandaan komt?

Bij voorbaat dank.

Een screenshot, video of afbeelding zou op zijn minst erg handig zijn om het probleem te begrijpen.

1 like

Ja, ik heb net aangepast :wink:
Bedankt

Begin allereerst met het uitschakelen van de machine.
Dan

• welke versie van SW?
  • Gebeurt het alleen op dit niveau of op alle niveaus?
  • Bestaande plannen of net gemaakt?
3 likes

Hallo

Kijk of dit vakje goed is aangevinkt
image

3 likes

En deze
image

2 likes

Dat is het niet echt. Laat me het snel uitleggen, voordat ik een dimensie nam, klikte ik op een rand en vervolgens op de 2e en het gaf me de dimensie in de extensie. Maar nu moet ik op de randen klikken en dan nog een 3e keer klikken (alsof ik moest valideren) om de beoordeling te krijgen en zoals je ziet kan het overal worden geplaatst...

Ik zit op SW 2020, pc opnieuw opgestart en het doet dit met mij op alle plannen en zelfs oude plannen.

Zou je Instant 2d niet toevallig hebben geactiveerd?
https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/t_Modifying_2D_Sketch_Dimension_Instant2D.htm

1 like

evenmin :pensive:

Een domme vraag; Heb je een kale back-up gemaakt van je instellingen? Zo ja, heb je een restauratie geprobeerd?
image

1 like

nee, het is waar dat ik er niet over nadenk ... Ik heb niet opgeslagen. Ik zal nog steeds proberen te herstellen

EDIT: Nou het is dood, ik heb geen opgeslagen bestand ... de losse !!

Hallo

We hebben dezelfde soort bug in 2020 SP3.0.
Wat is uw service pack? de Sp5.0?

Dit is SP3.0

Nou, ik kan het niet uitleggen, maar vandaag werkt alles "normaal".

Ik heb sinds gisteren niets meer aangeraakt.
In ieder geval bedankt voor al je suggesties en hulp.

Ah, de geneugten en meanders van computers :slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: :upside_down_face:
image

1 like

Hallo

Mijn advies is dus om over te stappen op Sp5.0.
Werk nooit met iets anders dan het nieuwste servicepack. Er zijn echt te veel bugs op de vorige versies...

4 likes