Blok en annotatie uit weergaven

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met Solidworks, wanneer ik blokken of annotaties toevoeg, "blijven deze elementen vangen" in de tekenaanzichten. En dus als ik de weergave verplaats, bewegen deze annotaties mee.

Mijn vraag: Hoe verbreek ik de link tussen zicht en deze annotaties?

Bedankt allemaal, een fijne dag!

Voordat u het blok of de annotatie plaatst, dubbelklikt u op het blad zodat er geen weergave actief is (geen gemarkeerd weergavekader), de notities worden dan gekoppeld aan het blad en niet aan een weergave.

5 likes

Hallo

Het lijkt mij dat je sinds SW2014 gewoon met de rechtermuisknop op de link naar de pagina hoeft te klikken of met de rechtermuisknop op de weergave hoeft te klikken.

Maar daarvoor weet ik niet zeker of het mogelijk is.

@+

2 likes

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/doc1292871142814_00016.htm?id=f78fc1fc46e6422dad82f10617664ab3

Fixeerpunt

(1) Het einde van een verbindingslijn die is verbonden met de noot, het blok of een andere aantekening. Vgl. aanhangpunt. (2) Basiskaarten bevatten ankerpunten voor stuklijsten, boortabellen, revisietabellen en laslijsten.

Bevestigingspunt

Het uiteinde van een verbindingslijn die is verbonden met het model (bijvoorbeeld door een rand, hoekpunt of vlak) of met een tekenblad. Zie ankerpunt.

@+ ;-)

Dank u voor deze antwoorden,

Ik ken de ankerpunten, ze stellen je in staat om een nomenclatuur aan een punt te koppelen, en op een zeer precieze manier.

Aan de andere kant zie ik niet hoe ik de link tussen deze elementen kan verbreken.

Fijne dag voor jou.

Voor de notities die u uit een weergave wilt "losmaken", moet u naar hen toe gaan en op Ctrl+C drukken (kopieer wat...) en vervolgens op het blad (uit een weergave) en Ctrl+V klikken.

Daar wordt de "nieuwe" noot "losgemaakt" van de oorspronkelijke weergave.

De Ctrl + veeg werkt niet op actie (althans op 2013), je moet absoluut door Ctrl+C, Ctrl+V gaan

Zijn het annotaties met pijlen?

Als dat zo is, kunt u, wanneer u erop klikt, de haak verplaatsen die zich op een lijn van de weergave bevindt.

Re

Ik val in herhaling, maar heb je SW2014?

Als dat het geval is, klikt u met de rechtermuisknop op de annotatie en kunt u overschakelen van "link naar weergave" naar "link naar blad" en vice versa.

@+

1 like

Hallo, bedankt voor al je antwoorden.

Ik heb SW2013