Meerdere keren loopt een van mijn assembly's vast na het wijzigen van een onderdeel dat deel uitmaakt van mijn assembly, wanneer ik probeer terug te gaan naar mpon assembly, wordt een bericht van dit type weergegeven "wachten om een bestand opnieuw op te bouwen". En vanaf dat moment was het onmogelijk om mijn open deel, mijn assemblage en zelfs SolidWorks te sluiten, gedwongen om ctrl alt sup te kunnen sluiten om de software te kunnen sluiten.
Kunt u mij uitleggen of helpen om erachter te komen waarom dit gebeurt?
Ik kan je niet precies vertellen waarom het vast komt te zitten, maar het overkomt mij relatief vaak. Je hoeft geen "ctrl alt sup " te doen, je hoeft alleen maar wat actie te ondernemen en dan stelt het je voor om door te gaan of te stoppen.
De vraag is hoe de frequentie van dit soort ongevallen kan worden verminderd.
Dit heb ik empirisch waargenomen. De crash is altijd te wijten aan een onderdeel, maar bijna altijd aan een ASM die in het grotere onderdeel is opgenomen. Heel vaak zijn er in de sub-ASM een of meer beperkingen die de souk op zijn plaats zetten.
1°) sluit de grote ASM en alle geopende onderdelenbestanden. Opnieuw opstarten SW 2°) Isoleer de sub-ASM die de souk plaatst door deze in een andere map te plaatsen en alle bestanden te hernoemen met behulp van de "pack and go"-functie. (Opmerking: mijn kleine vrienden op het forum zullen je vertellen hoe je de links moet doorknippen).
3°) Om te verbeteren is het noodzakelijk om in alle sub-ASM's alle beperkingen te schrappen die nutteloos zijn (niet te schrappen, maar permanent te schrappen).
4°) Verwijder de ASM-sub die de souk in je grote ASM plaatst, start de grote ASM opnieuw op en integreer vervolgens de subASM die in de kast is gezet met pack and Go.
Dat is het, het is niet erg wetenschappelijk, maar het werkt in ieder geval voor mij;-). Het is een verhaal van beschadigde links of functies in een beschadigde kamer of sub-ASM.
In het meest extreme geval heb ik de sub-ASM volledig opnieuw gedaan of ik pas een onderdeel aan om de slak te verwijderen die het ding blokkeert.