Hallo, hier is een foto van het deel dat ik graag opnieuw zou willen doen, maar ik kan het niet doen, ik ben er al een tijdje mee bezig en ik kijk naar wat tutorials op youtube, maar ik ram te veel.
Wat ik niet kan, is de richting van de groeven aan de bovenkant van het onderdeel veranderen
Als iemand me in de goede richting zou kunnen wijzen, zou dat fijn zijn!
U heeft de exclusieve keuze om meerdere materiaalverwijderingen uit te voeren door te scannen.
Tot nu toe valt er bijna niets te zeggen, behalve dat je een enkele veegbeweging zou kunnen doen in plaats van twee, maar dat is tot nu toe niet het probleem.
Waar het Ajaccio wordt: sorry waar het moeilijk is om de bocht te maken. Wees voorzichtig met de minimale straal die moet worden gedaan in een gladde naafbasis.
Ter vereenvoudiging zou het verstandig zijn om slechts de helft van het onderdeel te maken en dan een symmetrie te maken. Op deze manier hoef je maar een halve slag te maken, wat gemakkelijker is.
Allereerst moet je de gebreken die je in je stuk hebt (in schets 12) al verwijderen.
Bovendien is de reeds getekende vorm verkeerd ten opzichte van het model omdat de groef van schets 1 en de baas extrudeert1 . De vorm moet cirkelvormig zijn van je extrusie "boss extrude1" is recht omhoog. Ik heb het niet over je spline die een underdraft heeft en deze spline waarvan de steken niet zijn gladgestreken (te veel steken om de vorm te tekenen)
Bovendien weet ik niet hoe je je onderdeel gaat maken, maar of het in 3D-printen is of erger in een gieterij, maar je zult geen scherpe rand aan de onderkant van de keel kunnen hebben zoals je het hebt gemodelleerd.
( @tous ter informatie : de breedte van de hobbelcirkels is 2,76 mm )
@Gaui
De bijgevoegde afbeelding laat zien dat de verbinding tussen de bestaande vormen en de te creëren vormen vereist dat door het oppervlak wordt gegaan. Ik weet niet wat uw kennisniveau van SolidWorks is, maar het is een complexe vorm die beheersing vereist van het genereren van complexe vormen en om te weten hoe u op verschillende geneste vlakken en gebogen oppervlakken moet werken.
Mijn kleine kameraden en niettemin sterke collega's op het gebied van oppervlakte- en geavanceerde functies zullen je vertellen hoe je het moet doen.
Hallo houa, bedankt allemaal voor jullie antwoorden, het is echt heel leuk!
@Zozo MP Ja, het is duidelijk dat ik aan een grappig avontuur ben begonnen, mdrr Maar hey, het zorgt ervoor dat mijn Solidworks ^^
Ik weet een beetje over Solidworks, ik doe het al meer dan 10 jaar, maar als amateur en ik heb nog nooit onderdelen gemaakt die geen niet-geometrische oppervlakken hebben, zo gemakkelijk te maken, maar zodra het oppervlakken zijn die niet vlak zijn of andere, ben ik verloren... Oorspronkelijk deed ik een baccalaureaat en BTS freesdraaier en Solidworks, ik kan de hobbels niet meer tellen, ik kan er overheen gaan. Maar slopend haar studie is dat je aan Solidworks werkt, maar het is aan jou om te weten hoe je het moet gebruiken, ik heb nooit een training gehad of zoiets, dus je krijgt niet per se goede gewoonten, verre van dat...
Voor het deel is het een esthetisch onderdeel dat afkomstig is van een buizenradio die meer dan 100 jaar oud is, dus laten we zeggen dat er niet het minste gezicht en vorm hetzelfde is, mdrr Deze zal inderdaad in 3D-printen worden gemaakt:)
@Gt22 Kun je uitleggen hoe je ervoor kunt zorgen dat ik het nog een keer doe, bij voorbaat dank! :)
ps: sorry voor je ogen, ik weet dat ik niet schrijf...
En nogmaals 1000 keer bedankt voor je antwoorden! :)