Ik kan geen lagen en blokken in een SolidWorks-tekening beheren zonder dat deze afluistert. Ik heb een plan gemaakt van de lege SolidWorks-sjablonen. Ik heb mijn verschillende lagen gemaakt om de diktes, kleuren, teksten, enz. te beheren. Uit deze lagen heb ik basisblokken van mijn vlakken gemaakt.
A0H-kader
A1H-kader
A2H-kader
Patroon
Revisieregels voor kopteksten
Revisie Lijn
Tabblad Snijden
Elk object (dimensie, lijn, tekst) in elk frame is toegewezen aan een laag. Om bijvoorbeeld mijn A0H-basiskaart te maken, maak ik een nieuw leeg plan. Dan steek ik mijn blokken geleidelijk op de juiste plaatsen. Maar als ik wil controleren of objecten correct aan lagen zijn toegewezen, zijn er problemen.
Ik verberg bijvoorbeeld deze laag, en ik zou bijvoorbeeld X verborgen objecten moeten hebben. Maar ik heb alleen Y die verborgen zijn (Y < X). Ik probeerde het ding om te draaien. Ik heb de pc opnieuw opgestart, ik heb SolidWorks opnieuw opgestart. Ik brak de blokken om ze na te maken en opnieuw in te voegen. CTRL+Q, enz. Niets helpt, het resultaat is willekeurig.
Ik had zelfs een koffer met een blok dat 4x werd ingebracht, met kansen. Van deze 4 blokken hadden 2 blokken hun verborgen kansen, de andere 2 niet. Terwijl de laag "dimensies" zich in de verborgen modus bevond. Onbegrijpelijk!
Heeft u hetzelfde probleem? Doe je het anders? Hoe kunnen we deze problemen omzeilen?
Hallo @Centor, bedankt voor je steun. Ik heb het gecontroleerd, ik heb mijn blokken op "geen" gezet om te voorkomen dat het de objecten in mijn blokken beïnvloedt. Dat wil zeggen, de objecten in mijn blokken hebben een toegewezen laag, maar mijn blokken hebben geen toegewezen laag. Ik heb meestal 3 soorten objecten per blok, dus 3 lagen per blok. En de namen van de lagen zijn hetzelfde tussen alle blokken. Daarom begrijp ik niet waarom SolidWorks niet alle objecten in alle frames in de laag "Thin Lines" (bijvoorbeeld) verbergt als ik die specifieke laag verberg.
We hebben vergelijkbare problemen: dimensies die op een verborgen laag zouden moeten staan (en die in deze laag staan als je het blok bewerkt) die met name zichtbaar zijn.
Als je alleen op de cartridges zit, is mijn advies om de blokken te laten ontploffen zodra je goed gepositioneerd bent, want geen blokken meer, geen problemen meer. En normaal gesproken zou het, aangezien je op het achtergrondplan zit, niet al te vervelend moeten zijn (aangezien je normaal gesproken niet dagelijks in je achtergrondplannen zou moeten werken)
Ik ben erin geslaagd om een oplossing te vinden om deze bug met lagen en blokken te omzeilen.
Ik heb een planbestand gemaakt met al mijn lagen erin.
In dit ene bestand heb ik alle geometrieën ingevoegd die ik nodig had (lijnen, teksten, afmetingen): kaders (A0 tot A4, horizontaal en verticaal), het doorsnedetabblad, het titelblok, de kop van de revisieregels, de revisieregel. Zonder eerst een blok aan te maken.
Ik heb de selectiefilters gebruikt om een laag toe te passen op elk type geometrie (onzichtbare, dunne lijnen van frames, sterke lijnen van frames, tekst van frames, enz.). Dat wil zeggen, ik heb de lagen toegepast op alle geometrieën van al mijn toekomstige blokken.
Nadat alle lagen waren toegepast, controleerde ik of ze waren toegewezen aan mijn geometrieën (lijnen, afmetingen, teksten) door te proberen ze te verbergen. En het werkte.
Vervolgens, nog steeds in hetzelfde enkele bestand, selecteerde ik de geometrieën die bij een bepaald blok moesten horen, en ik creëerde dat blok. En zo verder voor elk blok.
Ik stel mijn blokken in door de namen van de attributen en hun waarden te definiëren waarnaar moet worden gezocht (geparametriseerd of hard). Ik heb ook de namen van de blokken hernoemd.
Nadat alle blokken waren gemaakt, heb ik dit ene bestand zo vaak gekopieerd en geplakt als ik nodig had basiskaarten (A0H, A0V, A1H, A1V, enz.)
En voor elk nieuw basemap-bestand dat ik maakte, verwijderde ik de blokken die ik niet nodig had. Ik heb de grootte van het vel aangepast. En de overige blokken heb ik naar de juiste plekken verplaatst.
Daar ga je! Ik hoop dat dit nuttig voor je zal zijn. Bedankt dat je me hebt geholpen!