Hallo, hoe maak je een plan op een gebogen oppervlak op inventor?

hier zit ik lang vast, ik kan mijn ontwerp niet afmaken, bedankt

Hallo, zie deze tutorial:

http://knowledge.autodesk.com/support/inventor-products/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2014/ENU/Inventor/files/GUID-6A0C52F4-D4C1-48FC-BFB8-7F7056D2AAE9-htm.html

Ik heb het zonder succes geprobeerd

Het zal goed zijn om te weten

zo PL is het nog niet,

Het is het maken van een vlak op een punt van een bol, lijkt me. Nee?

bedankt voor je antwoord PL, maar ik ging naar de tips op de uitvinderssite, maar het is niet wat me interesseert.

Het is de PB om een vliegtuig te kunnen maken op een niet-vlakke ondergrond, ik heb alles geprobeerd en ik zit er echt aan vast (als stagiair kan ik geen training volgen

Ik ben misschien een beetje kieskeurig, maar .... Een plan is per definitie een plan. Het kan niet op een gebogen oppervlak staan.

Tenzij je van plan bent om het te doen rakend aan dit gebogen gezicht? In dat geval lijkt de oplossing van .PL mij de juiste.

Misschien moet je een screenshot maken om wat explicieter te zijn?

1 like

Hallo

Zou je een screenshot van dit gebogen oppervlak kunnen plaatsen?

1 like
Ja, ik denk dat je voor het vlak dat aan een oppervlak raakt, een vlak van parallelle oorsprong nodig hebt en als het dan niet werkt door op het oppervlak te klikken, moet je er een punt op maken.
1 like

Welk formaat is er nodig om een bijlage te verzenden (jpeg toch?) Ik kan het niet vinden als ik ga bladeren

het punt dat ik het niet aan de oppervlakte kan maken als ik er een wil plaatsen, het neemt het niet, er gebeurt niets

Je kunt het net onder het kader plaatsen waar je de antwoordtekst typt, er is een knop "kies een bestand"

Ik heb spijt van Solid Works, dat tien keer beter is dan Inventor

Ja, maar ik kan het jpeg-bestand niet vinden als ik op klik klik het brengt me naar mijn map waar het bestand normaal wordt opgeslagen, maar het wordt niet weergegeven ... Het is echt niet mijn geluksdag

En met het icoontje erbij?

het werkt niet, jammer, bedankt voor je hulp en de tijd die je aan mij had besteed

Een plan wordt op verschillende manieren gedefinieerd, maar in ieder geval op basis van 3 punten.

Vraag: Hoe ziet uw oppervlak eruit? Naar een woeste zee? 

In dit geval moet u 3 punten op het oppervlak definiëren, de hoogste punten (stel je een plaat voor die op het oppervlak rust). Is dit mogelijk?

1 like

Je bent gewoon gewend aan Solidworks. Maar uitvinder heeft zijn eigen voordelen, die je snel zult ontdekken;)

Om uw afbeelding weer te geven, kiest u de juiste map en geeft u alle bestandstypen weer. Je zou het gemakkelijk moeten vinden

1 like

Hier heb ik geraden een A4-vel met golven goed Ik zou graag in staat zijn om te werken op dit oppervlak en zien dat je een plan nodig hebt om te werken op een oppervlak goed kan ik niet gisteren de hele dag keek

Ik ben er eindelijk in geslaagd om mijn foto op de sarface te maken, maar ik kan mijn vorm niet anders extraheren dan loodrecht op het vliegtuig

Het is tot nu toe normaal. Je extrudeert altijd loodrecht op het vlak.

Zodra u uw plan A hebt gemaakt (degene die overeenkomt met uw oppervlak). Je moet een vlak B maken dat een hoek heeft met je vlak A.

En dan maak je je schets van je plan B.

1 like