Ik werk aan een skateparkproject en voor één positie heb ik een loopbrug op een paal.
Ik tekende een enkele paal (vierkante buis) die ik herhaal. Sommige van deze palen zullen echter aansluiten op de Quarter Pipe (een ander skateparkelement met een grote boog), dus ik moet gaten boren om te kunnen bouten.
Ik heb dan eind-, tussen- en middenpalen.
Wat ik zou willen is dat als ik het eenmaal heb afgebroken, ik het zou kunnen opslaan als Pool1, Pole2, Pole3, enz...
Of ik nu in de assemblage of subassemblage zit, het is hetzelfde probleem.
Mooi project. U kunt de methode Save Bodies gebruiken. Klik met de rechtermuisknop in de boomstructuur - toon de lichamen - klik met de rechtermuisknop op uw deel in de boom en sla de lichamen op. In een onderdeel met meerdere lichamen maakt deze methode onderdelen en assemblage associatief met uw originele onderdeel.
Aangezien het een assemblage is, lijkt de methode van ac.cobra mij het meest geschikt, je hoeft alleen maar de overeenkomstige configuraties op de verschillende locaties van de gaten te selecteren volgens de lay-out van je rails. En je hebt maar één kamer met meerdere configuraties die je elders kunt hergebruiken.
Ok om (een volgend project) ALL te verplaatsen naar mechanisch-lassen.
Jammer voor de herhaling hoor.
Dus ik denk dat je inderdaad de configuraties moet overslaan. Het zal mijn werk echter langer maken, omdat ik voor de tekening ook weergavestatussen zal maken om de overwogen onderdelen te laten zien. Bekijk hoe ik mijn dossier presenteer: zie plandossier in PDF.
Zelfs als mijn plannen met SW2012 zijn, heb ik het ook geprobeerd met de 2016-versie...
Opmerkingen : Voor automatische stuklijsten, ik hou niet van het aangekondigde debiet in relatie tot de hoeken en in feite, wanneer de sneden een beetje complex zijn, heb ik een truc gevonden: ik maak een trim volgens het principe van plaatwerk, en ik toon de ontwikkelde. In overleg met collega's in de werkplaats is dit een gangbare praktijk (vooral omdat het de dimensionering vereenvoudigt). Ik heb mijn studenten papieren modellen laten maken en de resultaten zijn zeer overtuigend.
GT22 => ik heb het gebied dat je hebt opgegeven versterkt (niet in een sling, maar gewoon met twee extra staven). Dit educatieve project was gebaseerd op een bestaande site, we hoeven (bijna) alleen maar te kopiëren. Ik voeg de foto's toe (in een ander antwoord om mijn onderdelen bij te voegen)