Hallo, hoe kan ik knippen om secties op autocad weer te geven?

1- Ik zou graag drie secties willen maken, zoals weergegeven in de bijlagen A, B en C, om de sectie te laten zien die noodzakelijkerwijs in polygoonvorm is.

2- Is het mogelijk om vlakke oppervlakken in 3D te tekenen op solidworks? (zie bijlage)

bottle.jpg

Allereerst om de context te verduidelijken: momenteel is de fles blijkbaar gemodelleerd met Autocad?
Om in Autocad een deel te knippen, herinner ik me maar één ding: het is een gedoe (als je SW of gelijkwaardig kent).
Als u toegang heeft tot SW, maak dan een parasolid-export van uw Autocad-bestand, u zult hiervan profiteren.
Er is geen bijzonder probleem bij het genereren van platte vlakken. In eerste instantie zal ik beginnen met een verwijdering van materiaal door extrusie aan 2 zijden op basis van een radiaal vlak.

2 likes

In het PRT-onderdeelbestand

Je moet op elke gewenste plek "plannen" maken

Klik vervolgens op elk plan met de rechtermuisknop op "Interactief snijvlak"

2 likes

Sorry, ik had te snel gelezen, de vraag gaat meer over Autocad,

Anders kun je met SW grofweg alles tekenen.

1 like

Voor secties heb ik uiteindelijk de oppervlakken geteld en handmatig getekend. 

Ja natuurlijk is niets onmogelijk op SW  maar op dit moment vind ik de aanpak nog niet verstandig:(    :

Gebruik ik het oppervlak door te vertrouwen op het commando "aanpassen" om de gewenste vorm te krijgen?  ....

bouglez_70cl.pdf
1 like

Naar mijn bescheiden mening heb je problemen in je snijsecties

Het lijkt mij dat sommige dwarsdoorsnedes ontbreken

D-D, C-C

@+ ;-)

3 likes

Geen oppervlak nodig. Zoals ik al zei:
- creatie van een radiaal vlak (dat door de as van de fles gaat);
- het creëren van een materiaalverwijderingssysteem door extrusie aan weerszijden van dit vlak;
- cirkelvormige herhaling;
- Herhaling van deze 3 stappen voor de 2e reeks facetten.

waarom is het niet verstandig om over te stappen op SW? Hoe zou het verstandiger zijn om het werk 2 keer te doen (een keer met Autocad, dat notoir gemakkelijk te werken is in 3D en een tweede keer met SW)?

Met SW zou je de volumes en massa direct zonder benadering hebben, de weergaven zouden foutloos zijn.

2 likes

OK! Ik zou je suggestie proberen en ik hoop dat  het effectief is