Hallo, hoe maak je 2 kamers helemaal gratis?

Hallo

In Solidworks heb ik 1 onderdeel gemaakt en daarna de tekening.

Toen heb ik een 2estuk gemaakt door het eerste te nemen en op te nemen onder een andere referentie en vervolgens heb ik de2e tekening gemaakt.

Nu realiseer ik me dat de 2 stukken en de tekening met elkaar verbonden zijn.

Hoe kan ik het ene veranderen en het andere niet. (kamer + tekening). ?

Bedankt.

Kunt u ons een foto van uw probleem geven om u te helpen? Stp

Bijgevoegd zijn mijn 2 stukken die alleen de kop hebben die verschillen in Ø.

2_pieces.docx

Hallo

Het enige wat je hoeft te doen is een onderdeel en de tekening ervan op het bureau te knippen en te plakken en ze vervolgens een andere naam te geven, natuurlijk met behulp van Solidworks. Door het onderdeel te hernoemen zie je aan welke tekening het gekoppeld is en als het er allebei zijn verwijder je de verkeerde.

1 like

Waarom maak je geen configuratie van de eerste kamer???

2 likes

Hallo

Wijzig de referentie van uw tweede opname voordat deze wordt geopend om deze naar het juiste deel te laten wijzen

1 like

Het enige wat je hoeft te doen is een compositie maken om mee te nemen door het vakje aan te vinken inclusief tekeningen

om de stukken te hernoemen en dat is alles.

Anders, bij het openen van de tweede kamer, wanneer je vraagt om een tekening te maken, moet je "nee" antwoorden op de vraag "Er bestaat al een tekening bla bla bla.... "

6 likes

Nog een idee: maak in elke tekening een bestand/zoek naar referenties.
 Dit zal u vertellen welke bestanden worden aangeroepen.

Om te corrigeren, de oplossing van sylvain.carvalho lijkt mij de eenvoudigste (in dit geval...)

Belangrijk ding: SW beheert geen paden, dus als uw 2 onderdelen dezelfde naam hebben wanneer u de 2e tekening laadt, zal SW het deel gebruiken dat al in het geheugen zit.

1 like

Hallo

Uh, jongens, daar is een functie voor gemaakt, direct bij het openen van een tekening. In de interface voor het openen van bestanden is er de knop "referenties" waarmee u de toewijzing van een stuk kunt wijzigen in een plan.

U moet de tekening selecteren, vervolgens op referentie klikken en naar het juiste bestand wijzen. 2s om alles te breken voor de manipulatie.

7 likes

Enorm, +1 Cyril.f  = )