Hallo, bij het veranderen van de buigradiussen van een onderdeel heb ik altijd dezelfde ontwikkeling!

20180911104506509.pdf

Hallo

Kijk er eens naar, je hebt niet de buigradius die wordt geforceerd in je vouwen of in je tweede plaatstalen rugleuning of waar je je K-factor of klaptafel invult.

1 like

Hallo

Ik weet niet hoe je stuk is getekend, maar het verschil is duidelijk zichtbaar.

De pers verandert niet, maar de lengte van het stuk varieert. Zie in PJ.

20180911104506509.pdf
2 likes

Er is een 2e kans die varieert: 294.67 -> 276.29

3 likes

Het is normaal dat de zijkanten veranderen omdat de straal verandert... De pers moet in de buigparameters worden gedwongen !!

Hoe de pers te verwijderen?

REMREM zegt dat dit de tekening van de schets is,  ik stuur je de schets als bijlage

999_3724-3.sldprt

Kijk in je creatieboom, je hebt de plaatwerk- en plaatwerkbestanden 1 en daar moeten plaatwerkparameters zijn of de geforceerde pers...

Nou ik zie niet waar,  ik heb foto's gemaakt...

rt.pdf

Waarom de vouwen niet allemaal in dezelfde richting zijn

Op de schets zit een haak 

Staat niet op de munt?

Je zou via de kruispunten opzij moeten gaan

@+

Hallo 

Ik denk dat het probleem komt van de aangepaste vouwverlieswaarde die je voor elk van je trucs instelt. Dus als u deze waarde niet wijzigt bij het wijzigen van de buigradius, zal de lengte van de "buigpers " hetzelfde zijn. Want wanneer solidworks een gedefinieerde bocht met een buigverlies tegenkomt, berekent het de ontwikkelde door deze waarde op te tellen, zonder andere berekeningen te maken.

Kanton Gauthik

pertesauplilynkoa.png

Ik wijzig de waarde van het verlies bij de bocht volgens de buigradius, zie PJ

Ik heb nog 620.13 van de pers,  terwijl ik 604mm van de pers moet zien (te zien op de LVD-map)

rt2.pdf

Zoals eerder gezegd, kunt u alleen de waarde in het verlies in de bocht de pers wijzigen. Als u de buigradius van een bocht wijzigt, moet u de waarde van het bijbehorende buigverlies wijzigen. In uw geval moet u de verliezen in de aangepaste vouw van elk van uw vouwen stoppen om de juiste ontwikkeling te hebben. Als de waarde van de eindpers afwijkt, betekent dit dat uw buigverlieswaarden voor een bepaalde buighoek en radius niet hetzelfde zijn als op uw buigmachine. In de meegeleverde bijlage laat ik zien dat de pers afhankelijk is van de aangepaste buigverlieswaarde.

valpertepli.pdf
2 likes

Hallo 

Hier is uw deel na het zetten van mijn buigparameters SVT onze tool, vind ik een dev van 602..

We werken alleen met de K-factor omdat er minder probleem is om de waarden in te vullen, we vullen plaatwerk in en de rest zoals je kunt zien...

999_3724-3_ac_cobra.sldprt
1 like

Re

het is de vouw van 45° die het verknoeit,

als ik me aan mijn LVD-vouwkaart houd met een vouw van 45°:

Binnenste straal: 2.09

Verlies tegen prijs: -2.80

en mijn pers is 620,13 mm; Hij is niet goed.

maar het verlies forceren bij -18 !!   Zijn wandeling 

Ik denk dat er in t gesloten vouwen zijn, ik doe het met de K-factor,  het is ook werk

Een vraag, kan ik de K-factor vinden bij mijn schilderij?

rt7.pdf

TAFEL

f2.jpg
1 like

De K-factor  hebben we berekend door handmatig een paneel van onderdelen te berekenen, waarbij we de buigradius van 90° aanhouden omdat deze normaal gesproken niet verandert volgens de hoek. We hebben handmatig naar de k-factor gezocht omdat het erg ingewikkeld is om deze te berekenen...

Hallo, na een oproep om te axemble, gaf hij me het antwoord dat ik met je deel:

Wanneer de vouwen minder dan 90° zijn:

de berekening van de BA van de vouwmachine is niet hetzelfde als de berekening van de BA van SW.

Zie PJ,

Bedankt dat je me hebt geholpen: ac cobra 427 en gauthick67

20180912101140046.pdf