Voor montagedoeleinden in Solidworks voeg ik schetsen van aluminium schrijnwerkprofielen in dwg in om ze op SLDW te extruderen
Niet rijk helaas, ik werk aan versie 11 van SLDW, sinds enige tijd is het voor mij onmogelijk om schetsen van autocad of drafsight in SLDW te kopiëren en plakken
Het klopt dat de versies waar ik mee werk (drafsight of Autocad LT) zeer recent zijn, verklaart dit dat??? Of verrast het je en heb je een oplossing?
Ik voeg bijvoorbeeld een DWG-bestand toe, dat ik niet kan kopiëren naar een solidworks-schets. Grrrrrrrr
zorg ervoor dat CTRL-C op het profiel en CTRL-V in een schets??? Zo niet, dan kun je gewoon een schone DXF maken met het gewenste profiel, dan bestand == > openen en je selecteert je DXF, dan selecteer je een MEP en vervolgens Improter in een nieuwe kamer als: 2D Sketch dan klik je op volgende; Selecteer Millimeters in de eenheden en kies de onderdeellagen waarin u geïnteresseerd bent, vervolgens de volgende en eindige... Thuis werken de 2 manieren heel goed...
met SW2012 heb ik geprobeerd Insert/dxf-dwg te doen, het geeft me een bericht "ongeldig of onvolledig dxf/dwg-bestand". Het is waarschijnlijk dat er sprake is van een generatieconflict
In uw geval: - Ik zal de DWG schoonmaken om alleen het hoognodige te bewaren; - Ik sla het op in een oude versie van DWG (2010 is genoeg)