Hallo Autocad-schetsen invoegen in SLDW

Hoi allemaal

Voor montagedoeleinden in Solidworks voeg ik schetsen van aluminium schrijnwerkprofielen in dwg in om ze op SLDW te extruderen

Niet rijk helaas, ik werk aan versie 11 van SLDW, sinds enige tijd is het voor mij onmogelijk om schetsen van autocad of drafsight in SLDW te kopiëren en plakken

Het klopt dat de versies waar ik mee  werk (drafsight of Autocad LT)  zeer recent zijn, verklaart dit dat??? Of verrast het je en heb je een oplossing?

Ik voeg bijvoorbeeld een DWG-bestand toe, dat ik niet kan kopiëren naar een solidworks-schets. Grrrrrrrr 

Vriendelijke groeten

Larghetto

sec-000035640_p1.dwg

Hallo

zorg ervoor dat CTRL-C op het profiel en CTRL-V  in een schets??? Zo niet, dan kun je gewoon een schone DXF maken met het gewenste profiel, dan bestand == > openen en je selecteert je DXF, dan selecteer je een MEP en vervolgens Improter in een nieuwe kamer als: 2D Sketch dan klik je op volgende; Selecteer Millimeters in de eenheden en kies de onderdeellagen waarin u geïnteresseerd bent, vervolgens de volgende en eindige... Thuis werken de 2 manieren heel goed...

1 like

Waarom gaat u niet door een afbeelding invoegen als er een probleem is met uw DXF

@+

1 like

met SW2012 heb ik geprobeerd Insert/dxf-dwg te doen, het geeft me een bericht "ongeldig of onvolledig dxf/dwg-bestand". Het is waarschijnlijk dat er sprake is van een generatieconflict

In uw geval:
- Ik zal de DWG schoonmaken om alleen het hoognodige te bewaren;
- Ik sla het op in een oude versie van DWG (2010 is genoeg)

Ik heb het getest en het werkt

4 likes

het is hetzelfde voor mij @ stefbeno toen ik de test gisteren deed

Daarom heb ik aanbevolen om een afbeelding in te voegen

@+

Hallo

Als het een versieprobleem is, hoef je in Draftsight alleen maar de dwg op te slaan in een formaat eerder dan 2009 of 2010.

@+

Hoi allemaal

Terug naar mijn pc zojuist

Bedankt voor je antwoorden, op dit moment is het nog niet opgelost, maar ik heb nog niet alles volledig gedaan

Ik hou je op de hoogte

Nogmaals bedankt

Larghetto

1 like

Probleem opgelost, bedankt allemaal

U moet opnemen in een eerdere versie

Nogmaals bedankt

Larghetto

Je zult stefbeno dus als het beste antwoord moeten valideren omdat hij het je had voorgesteld...

1 like

Validatie voltooid

Bedankt

tot+

Larghetto

3 likes