Hallo, ik heb een stapsgewijs bestand ontvangen dat ik moet wijzigen om het om te zetten in een bewerkbaar onderdeel (op soldworks 2019)

00864-pld_patte_bracket_bag_tray_pour_support_10mm_et_10_degres_.sldprt

Hallo

Met een stap kun je alleen materiaal toevoegen, je kunt alleen wat verwijderen  als je de pro-versie van Solidworks hebt.

Ziezo,...@+ houd me op de hoogte

1 like

Hallo

Wanneer u uw onderdeel hebt geïmporteerd, als het is geïmporteerd, kunt u vervolgens een functieherkenning uitvoeren (via invoegen, featurworks, functieherkenning). Het is niet perfect, maar het geeft een meer dan behoorlijke basis om je stuk te herwerken.

Fijne dag

5 likes

Hallo @Hervé

Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, maar je stuk is geen STEP maar een deel in "deel" formaat.

Als het het resultaat is van een erkenning van functie, kunnen we zien dat uw schets niet gehecht is aan een oorsprong, noch op de een of andere manier georiënteerd is en vooral dat het op geen enkele manier gedimensioneerd of beperkt is. (Behalve de schets op het voorvlak)

Dus zoals het is, je kunt alles doen wat je wilt.

Kun je ons vertellen wat je nu wilt doen? 

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Zoals Rpicard al aangaf, zou de featuresworks-functie uw probleem moeten beantwoorden.

Bijgevoegd is een video waarin wordt beschreven hoe deze functie werkt

https://youtu.be/tKSvJ3mPI94

Cdlt

2 likes

Goedenavond 

Uw onderdeel is in sldprt, u kunt doen wat u wilt (verwijdering, extrusie ...)

zie het bestand (ik heb een verwijdering gemaakt en een stud toegevoegd)

Cdt.

00864-pld_patte_bracket_bag_tray_pour_support_10mm_et_10_degres_.sldprt

Goedenavond weer,

Als u snel wijzigingen aan uw onderdeel wilt aanbrengen, kunt u naar de schets gaan en afmetingen op de gewenste afmetingen zetten.

U kunt dan uw afmetingen configureren en een lijst met onderdelen maken op basis van uw criteria. (of functieconfiguraties)

Cdt.

00864-pld_patte_bracket_bag_tray_pour_support_10mm_et_10_degres__0.sldprt

Hoi allemaal 

Dank u voor uw waardevolle advies

Het is me gelukt om het onderdeel aan te passen

Zorg goed voor jezelf

Fijne dag

Hoi allemaal

Ik grijp een beetje laat in, maar ik oefen vaak directe bewerking om geïmporteerde onderdelen te corrigeren of aan te passen. Dus aangezien niemand het noemde... Voor degenen die het niet weten, nodig ik je uit om te testen, het kan veel problemen oplossen.

Fijne dag