Hallo, ik heb problemen met het verwijderen van materiaal, ik ben een beginner en ik zou graag uitgelegd willen worden hoe ik het moet doen

Ik zou graag materiaal willen verwijderen uit de vorm van de rand van de schets aan de zijkant, maar het werkt niet, ik zou graag een gewelf aan de bovenkant willen maken, maar er is ook het verwijderen van materiaal aan de 2 zijden.... Ik weet niet of ik mezelf verstaanbaar maak...

Bij voorbaat dank.

solid_1.jpg

Hier is het betrokken deel

toit_arriere_spyder.sldprt

U wilt dat uw materiaalverwijdering (het gewelf) de kromming van uw onderdeel volgt, toch?

Hallo

Het is normaal dat je het niet kunt doen, je gebruikt de extrusiefunctie, wat een verwijdering van materiaal in een rechte lijn is (om te vereenvoudigen), behalve dat je een curve wilt volgen.

Neem je tekening zoals op de afbeelding die in je 1e bericht is bijgevoegd (omdat je onderdelen daar anders zijn) en gebruik de functie "veegmateriaalverwijdering" met behulp van de zijcurve als richtlijn.

Er is ook de methode door met een oppervlak te snijden, maar als je een beginner bent, zullen we deze vermijden.

Of je kunt het onderdeel ook maken via bossing/smoothed base, maar ook hier vereist het een minimum aan kennis.

Bewaar je stuk in een hoek en probeer het opnieuw te maken met de andere methoden.

Vriendelijke groeten

3 likes

Let in ieder geval goed op de opties van elke functie , zoals de profielopvolging of blijf op normaal ten opzichte van de geleidingscurve, afhankelijk van wat u wilt bereiken.

1 like

Hallo

Gezien het ontwerp van dit achterdak zou ik liever een "overgangsvouw" -functie gebruiken in plaatwerk of oppervlak. 

test.jpg

Bedankt voor je informatie, het is me gelukt om het geveegde materiaal te verwijderen.

Het gaat me met veel dingen helpen.