Ik zou graag een statische studie willen doen, pas zodra ik de mesh loop, heb ik interferentie waardoor ik niet verder kan gaan
Heb je een idee
Bedankt
Ik heb een vaste geometrie in de gaten op de rechter flens gezet
Ik heb een zwaartekracht en een kracht van 1000N op de bovenkant van het verloopstuk gezet
Ik heb de schroeven van de anaalyse verwijderd
en ik heb dit probleem
Ik wil deze studie doen om te zien of mijn lantaarn weerstand zal bieden en ik zal willen zien of de schroeven weerstand zullen bieden (anders neem ik 12.9)
Elke keer is de interferentie op het niveau van de schroeven, omdat ze in je screenshot verschijnen.
Aan de andere kant zul je voor je studie naar mijn mening het model moeten vereenvoudigen, zoals het plaatsen van een externe massabelasting in plaats van de motor
Zoals @fthomas zegt, moet je de motor niet bewaren voor de studie (te veel details die de mazen voorkomen en tegelijkertijd een heel erg fijne mazen en dus een heel erg lange studie opleggen).
De motor moet inderdaad worden vervangen door een externe massa.
Als er echte interferentie is, moeten ze ofwel worden geëlimineerd of ze zijn logisch (strakke montage bijvoorbeeld) en daarom is het noodzakelijk om "Tight Fit"-contacten tussen de betrokken vlakken te definiëren.
Als er schroeven zijn, vervang deze dan door connectoren, pinnen of bouten om nog nauwkeuriger te zijn en om de sterkte van deze schroeven te kunnen controleren.
je moet de schroeven vervangen door boutconnectoren... Hierdoor kunnen de krachten in de bouten worden teruggewonnen... Knippen, buigen... Je krijgt niets van dit alles als je je schroeven modelleert....
Voor de motor kunt u de traagheidsmomenten van de motor opvragen en de waarden invoeren in Remote Loading/Mass... U vindt deze functie in de ladingen... Klik met de rechtermuisknop op de map die wordt geladen... De beste manier is om een systeem van coördinaten op het zwaartepunt te definiëren en de traagheidswaarden in te voeren die uit het zwaartepunt zijn genomen... We kunnen ook de massa binnengaan in plaats van de momenten van traagheid...
- voeg een markering toe aan het DI CDG-niveau van de motor.
- Bij extern laden: kies voor remote loading/mass
- Voeg de belasting/massa toe door de motorsteunen op de tandwielkast te selecteren
- positie op het eerder gedefinieerde coördinatenstelsel (of waarde x, y, z indien bekend)
- massa van de motor
En dat is het voor opladen op afstand.
Anders voor de versterkingen, hier is mijn vorige opmerking in foto's.
En als het verloopstuk niet berekend hoeft te worden (bijv. elementcots), kunt u het net zo goed ook als een belasting plaatsen. We hebben altijd de waarden voor de bevestigingsschroeven van het verloopstuk op de flens.