Hallo; Ik wil graag een statische studie doen op een gelast mechanisch onderdeel

Ik zou graag een statische studie willen doen, pas zodra ik de mesh loop, heb ik interferentie waardoor ik niet verder kan gaan

Heb je een idee

Bedankt

Ik heb een vaste geometrie in de gaten op de rechter flens gezet

Ik heb een zwaartekracht en een kracht van 1000N op de bovenkant van het verloopstuk gezet

Ik heb de schroeven van de anaalyse verwijderd

en ik heb dit probleem

Ik wil deze studie doen om te zien of mijn lantaarn weerstand zal bieden en ik zal willen zien of de schroeven weerstand zullen bieden (anders neem ik 12.9)

vireur_capture.jpg

Goedenavond

Kunt u ons vertellen welke versie van SolidWorks u gebruikt en of u Simulation of Simulation Express gebruikt?

Voert u de simulatie uit op assemblage- of onderdeelniveau (de transparante flens)?

Als u op Simulation Express bent, moet uw onderdeel een enkel lichaam hebben! Multi-body wordt niet ondersteund op deze versie.

Ik doe een simulatie op assemblageniveau

Ik ben op simulatie en ik gebruik versie14

Zie o.a. deze tutorials

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/type-de-maillage-possible-avec-simulation

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/importer-des-connection-avec-solidworks-simulation

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/le-maillage-dans-solidworks-simulation

Een goede basis voor het begrijpen van simulaties 

@+ ;-)

2 likes

Hallo

Elke keer is de interferentie op het niveau van de schroeven, omdat ze in je screenshot verschijnen.

Aan de andere kant zul je voor je studie naar mijn mening het model moeten vereenvoudigen, zoals het plaatsen van een externe massabelasting in plaats van de motor

3 likes

Hallo

Zoals @fthomas zegt, moet je de motor niet bewaren voor de studie (te veel details die de mazen voorkomen en tegelijkertijd een heel erg fijne mazen en dus een heel erg lange studie opleggen).

De motor moet inderdaad worden vervangen door een externe massa. 

Als er echte interferentie is, moeten ze ofwel worden geëlimineerd of ze zijn logisch (strakke montage bijvoorbeeld) en daarom is het noodzakelijk om "Tight Fit"-contacten tussen de betrokken vlakken te definiëren.

Als er schroeven zijn, vervang deze dan door connectoren, pinnen of bouten om nog nauwkeuriger te zijn en om de sterkte van deze schroeven te kunnen controleren.

@+

2 likes

In welke versie is uw dossier als het niet vertrouwelijk is?

Een goede ziel zal een kijkje nemen en misschien de walkthrough wie weet ;-)

@+;-)

Waarom begin je niet met interferentiedetectie om te controleren waar ze zijn.

Ze kunnen zich in de motoreenheid bevinden die kan worden verwijderd zoals eerder vermeld.

Is het om de weerstand van de schroeven tussen de flens en het verloopstuk te controleren? Of ook de redactie?

Als het verloopstuk niet moet worden gecontroleerd, kunt u het net zo goed vervangen door een externe kracht.

1 like

Als we de afbeelding beter bekijken, kunnen we zien dat de "ribben" interfereren op de flens. Er is een discrepantie.

De bandjes zijn H7 aangepast

De 4 verstevigingen zitten in de slede en rusten op de buis

Ik wil een simulatie doen met de complete set (buigen = kijken of de schroeven voldoende vasthouden en draaien om te starten)

Blijkbaar zijn het de schroeven die interfereren

Ik weet niet hoe ik de motor moet vervangen door een massa op afstand

je moet de schroeven vervangen door boutconnectoren... Hierdoor kunnen de krachten in de bouten worden teruggewonnen... Knippen, buigen... Je krijgt niets van dit alles als je je schroeven modelleert.... Voor de motor kunt u de traagheidsmomenten van de motor opvragen en de waarden invoeren in Remote Loading/Mass... U vindt deze functie in de ladingen... Klik met de rechtermuisknop op de map die wordt geladen... De beste manier is om een systeem van coördinaten op het zwaartepunt te definiëren en de traagheidswaarden in te voeren die uit het zwaartepunt zijn genomen... We kunnen ook de massa binnengaan in plaats van de momenten van traagheid...

- voeg een markering toe aan het DI CDG-niveau van de motor.

- Bij extern laden: kies voor remote loading/mass

- Voeg de belasting/massa toe door de motorsteunen op de tandwielkast te selecteren

- positie op het eerder gedefinieerde coördinatenstelsel (of waarde x, y, z indien bekend)

- massa van de motor

En dat is het voor opladen op afstand.

Anders voor de versterkingen, hier is mijn vorige opmerking in foto's.

En als het verloopstuk niet berekend hoeft te worden (bijv. elementcots), kunt u het net zo goed ook als een belasting plaatsen. We hebben altijd de waarden voor de bevestigingsschroeven van het verloopstuk op de flens.

2014-03-17__vireur_capture__renforts.jpg

Ik stuur je het bestand 

assemblage_vireur_fini_15.03.2014.sldasm

Maak een afhaalcompositie, anders wijzen de stukken naar een locatie en kunnen ze niet geopend worden.

Sorry fthomas het zijn niet de schroeven die interfereren

Het zijn de verstevigingen met de centrale buis

Van elk stuk heb ik een simulatie gemaakt

Dat is allemaal oké

Dank u allen voor uw hulp