Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk was om met Catia V5 een groef langs een geleidingscurve te maken door een profiel te hebben dat geen oppervlak is maar een volume

Inderdaad, als ik mijn groef definieer , kan ik alleen een schets kiezen in de profielselectie en geen extrusie.

Ik heb geen solide achtergrond over Catia, dit is mijn eerste vraag op dit forum, het is waarschijnlijk stom, maar ik zou toch graag een antwoord of een indicatie willen hebben.

Bij voorbaat dank.

Yannick

Het lijkt mij dat u direct een gezicht van uw volume kunt selecteren dat als uw profiel zal dienen, en vervolgens uw gidscurve, waarmee u uw scan kunt uitvoeren.

002.jpg

Bedankt voor je antwoord, ik kan inderdaad een van de vlakken van mijn vaste stof kiezen en deze als profiel gebruiken, maar het resultaat zal niet hetzelfde zijn als wanneer ik rechtstreeks met het volume scan, tenzij mijn geleidingscurve een lijn is die loodrecht op een van de vlakken staat, wat niet mijn geval is.

Hallo

De functie "Definitie van een gescand volume" bestaat in de kinematicamodule KIN creatie van het volume dat wordt gegenereerd door de beweging van een mechanisme (ik heb het niet).

Maar het bestaat ( voor zover ik weet) niet op een veegopdracht. Men kan een profiel, een oppervlak, een gesloten assemblage van profielen vegen.

1 like