Hallo, ik ontwerp een vuurvaste roestvrijstalen barbecue en ik zou graag willen weten hoe bestendig en vervorming het is bij een temperatuur van 400°C, is het mogelijk met stromingssimulatie en hoe? Bedankt

Met de SolidWorks Simulation module is het mogelijk om temperatuurproblemen aan te pakken.

zie 310S roestvrij staalblad

Oven Toepassingen Boiler

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/floxpress/LegacyHelp/FloXpress/Topics/Comparing_FloXpress_to_COSMOSFloWorks.htm?id=9c84e3e67f8847ffa07384fd65db4df3#Pg0&ProductType=&ProductName=

@+ ;-)

1 like

Ik denk dat het moet houden!

1 like

Hallo

Voor austenitisch staal (handelsnaam 304L roestvrij staal) volgens de huidige norm is de modulus van de Young 20000daN/mm², de verhouding van poisson: 0,3
vloeigrens bij kamertemperatuur: 20daN/mm²

Voor een temperatuur van 500°C is de elastische limiet: 1+ T/900.loge. T/1750 voor T<600° C, wat geeft, tenzij mijn collega zich vergist - 20 x 0,557=11,14 daN/mm²
Young's modulus EaT/Ea=1+T/2000loge. T/1100 wat geeft:13660 daN/mm²
uittreksel uit OTUA (informatie verstrekt door mijn collega GeaGea)

Hier heb je een tabel die de rondingen geeft Rm (MPa) van 0 tot 800°

Bronnen http://outils.construiracier.com/v3/otua.htm

Een kleine opmerking terloops voor degenen die een beetje hebben gesmeed of, als dat niet lukt, om naar een hoefsmid of een slotenmaker te kijken, weet je dat om temperaturen boven de 300 ° (meer dan rood) te krijgen, je sterk gepulseerde lucht moet hebben, anders stijgt de temperatuur niet.
Dus om de BBQ te laten vervormen, heeft hij een grote ventilator nodig met een grote luchtstroom op de sintels.

Maar omdat ik een vredig karakter heb, wil ik de sintels niet aanwakkeren, want blazen is niet smeden

Vriendelijke groeten

Bewerken: Spelling

3 likes

Hallo

En met dit alles, als je het nog niet vertrouwt, kun je altijd diamantpunten aan de 4 zijden en aan de onderkant plaatsen om alles te verstevigen...

2 likes

Persoonlijk nam ik voor de mijne plaatwerk van 6 (oorspronkelijk wilde ik het in 8 doen) in staal + een snelle lik verf op hoge temperatuur. Het is een beetje roestig, maar niet vervormd!!

1 like

@Zozo_mp: Het is waar dat je moet blazen om op snelheid te komen, maar uit mijn hoofd zijn de rode sintels meer rond de 750° dan rond de 300°.

Dit is de maatstaf die een messenmaker me gaf om de standaardisaties uit te voeren en de korrel van het staal op de messen te verminderen

2 likes

@Pascal

Je hebt gelijk, ik had preciezer moeten zijn, maar we noemen het kleurschakering, maar ik had het over het staal en niet over de sintels zelf.

Tussen het ontluikende rood en het kersenrood moet je een goed oog hebben ;-) ;-). Vooral omdat, afhankelijk van de kersensoort!!!!

In ieder geval zal een staal, zelfs verwarmd, als je geen vervormingsdruk uitoefent, niet veel vervormen. Bovendien hebben commerciële plaatwerkbarbecues een dubbele envelop om contactbrandwonden te voorkomen, maar dat is een ander onderwerp.

Dank u voor uw opmerking in ieder geval.

couleur_acier_en_fonction_de_la_temperature.jpg
1 like