Hallo, ik wil een venster ontwerpen voor marinemodellering, deze is trapeziumvormig

Het is trapeziumvormig met de boven- en onderkant rechtop parallel, de linkerkant op 110°, de rechterkant 100°. Het zal ook staanders voor kleine tegels bevatten.

Hoe moeten we te werk gaan.

als het werkt, ben ik van plan om het in 3D te printen.

Bedankt

2 likes

opent een schets van een zijde

trekt 2 parallel gedefinieerd op lengte

en teken een lijn aan het ene uiteinde van je eerste lijn, plak er een hoek op

en het eindpunt van deze scheve lijn moet in coïcidentiespanning staan met het eindpunt van de parallelle lijn

Dan pak je het juiste schetslijngereedschap en sluit je je aan

de overige 2 eindigen

Zodra u dit doet, verschuift u x mm naar binnen om het profiel van uw onderdeel te hebben

Deze genoemde schets extrudeer je tot de gewenste waarde

En indien nodig maak je een schets op dit gezicht via Convert the Entities

En u maakt een verhoging van materiaal voor de sponning van de installatie van de rolluiken en uw glas of plastic

Nou, er zijn duizend andere manieren om het te doen

maar ik bied je deze voorlopig aan ;-)

Bijgevoegde afbeelding

zie bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

piece1_bernard_jean.sldprt
3 likes

Hier is het met bars

en het dossier onder SW 2012

@+ ;-)

piece1_bernard_jean1.sldprt
4 likes

Bedankt voor je advies, ik probeer het meteen.

1 like

Ik heb net geprobeerd het frame werkte, maar ik wig op de staanders van de beugels.

Een ontwerp is bijgevoegd.

onmogelijk om de extrusie van de staanders te doen.

Welk advies?

fenetre2_14_mars.sldprt
1 like

Onmogelijk voor mij om uw toekomstige versiebestand te zien

Dus een screenshot en leg je probleem uit

Als u mijn bijlagen opent, zou u de oplossing voor uw probleem moeten vinden

@+ ;-)

1e punt: Maak een 2D schets en geen 3D

2e punt het geschetste profiel moet gesloten zijn, u mist de uiteinden, zie bijlage met de schetslijnen in lichtblauw

windows.png

Hallo MAD

Ik heb net de schets opnieuw gemaakt in 2D, maar het resultaat is hetzelfde, ik heb de hand niet voor de baas.

Ik moet zeggen dat ik een beginner ben in CAD-tekenen, ik doe exos, maar mijn trapeziumvormige behuizing is een beetje speciaal.

Ik tekende 3D-vensters, maar rechthoekig, het werkte.

Wat moet ik wel of niet doen om door te gaan naar de volgende stap.

Bedankt

fenetre_15_mars.sldprt

Hallo

Gebruik de functie Entiteiten aanpassen om overtollige lijnen af te knippen (schaar) of gebruik in de functie Diepte geven het selectievakje Overzicht selecteren om de binnenste gebieden van uw schetsen te maken.

@+

3 likes

Hallo

Hier is mijn stuk met de aangepaste functie, door de functie te bewerken begrijp je meteen wat je met de functie voor het aanpassen van antiiteiten moet doen

fenetre_15_mars_ac_cobra_ajuste.sldprt
1 like

En hier is degene met de overzichtsselectie, terwijl je de functie bewerkt, zul je zien dat ik alle contouren van de schets heb geselecteerd.

fenetre_15_mars_ac_cobra_contour_selectionne.sldprt
1 like

Hallo

bedankt voor je advies, ik heb net een schets opnieuw gemaakt en geëxtrudeerd, ik ben erin geslaagd om te bereiken wat ik wil, ik hoef alleen maar de resterende 48 vensters te tekenen voordat ik ga 3D-printen.

Aan de andere kant, op het rechter horizontale kruis, kan ik de afmeting niet instellen op .4 zoals de anderen.

Vriendelijke groeten

fenetre_16_mars.sldprt

Als ik toch bezig ben, waar kan ik dan de details vinden van de zwarte, donkerblauwe, lichtblauwe, oranje lijnkleuren die overeenkomen?

Bedankt

Hallo

Ben je al opgeleid?

De kleuren van de schetslijnen zijn het eerste dat u moet weten, zwart volledig beperkt (grootte en positie), blauw nog vrij (grootte of positie).

Dus als je nog nooit getraind bent, begin dan met de eerste SOLIDWORKS-tutorials om de juiste basis te hebben, anders riskeer je roeien als je verder wilt gaan met de tool.

@+