Hallo, : Ik moet een onderdeel maken met twee verschillende staalsoorten (roestvrij staal, staal) hoe ik dat moet doen. Ik hoef geen montage te doen. Bij voorbaat dank

U kunt uw eigen materialen maken (roestvrij staal, staal door de materialen te bewerken) en in de tekening aangeven welke materialen bij de verschillende delen van de kamer horen.

Of u kunt ook een materiaal koppelen op basis van volume in de bouwboom door met de rechtermuisknop op een hoofdtekst te klikken en een materiaal te koppelen.

capture.png
4 likes

Hallo

Wat bedoel je met montage?

1 like

Hallo Pascal,

Ik ben het eens met Jules, en ik zal eraan toevoegen dat het beter zou zijn om je onderdeel te veranderen in een mechanisch gelast onderdeel, zodat je zijn nomenclatuur van gelaste onderdelen kunt gebruiken voor de tekening.

Dat is alles, het is de beste oplossing voor uw probleem.

@+.

AR.

2022-07-20_144948.gif
2022-07-20_144846.gif
4 likes

Het antwoord van Jules B is het beste antwoord. Ik zal slechts één ding toevoegen, deze oplossing werkt zolang uw onderdeelbestand verschillende formaten heeft.

Laat me het uitleggen, als je bijvoorbeeld meerdere extrusies maakt en je laat het vakje "merge result" aangevinkt,  dan krijg je slechts één body in het "volume size" bestand van je Featuremanager.

Aan de andere kant, als u het vakje uitschakelt bij het uitvoeren van uw verschillende functies, verschijnen er meerdere lichamen en kunt u op dat moment een ander materiaal toewijzen aan elk volumelichaam, zoals uitgelegd in de Post hierboven door Jules B.

Vriendelijke groeten

3 likes