Hallo, ik ben op zoek naar een effectieve tutorial om een propeller te ontwerpen. Waar kan ik dit vinden? Bedankt

Hallo

Gelieve te specificeren? Een bootschroef? helikopter? of wormschroef propeller?

2 likes

Hallo

Hier is een snelle en ongecompliceerde methode bijgevoegd om een boot- of vliegtuigpropeller te maken, die naar behoefte kan worden verfijnd.

2017-05-17_at_09-40-27.mp4
2 likes

Hallo, bedankt voor je antwoorden.

De propeller die ik wil ontwerpen is bedoeld om energie uit wind of plaatselijke verstoringen om te zetten in mechanische energie en vervolgens in elektrische energie. Het is bijna een mini-windturbine, althans dat is het principe. Ik gebruik de turbocad-software voor mijn ontwerpen in de meest basale versie (dus ik heb maar een beperkt aantal functies). 

Wat betreft de tutorial, het lijkt me erg goed ... Ik moet het nog in detail bestuderen om mijn ontwerp aan te passen aan de apparatuur die ik tot mijn beschikking heb.

Voor de asbevestiging bestudeer ik twee opties: of het wordt gedaan met een sleutel  of met een gecanneleerde as. 

Voor mij is het in ieder geval een origineel ontwerp. De volgende stap is  het berekenen van de efficiëntie van het gebruik van zo'n propeller.