Hallo, ik wil weten hoe ik de afmetingen van een object in obj-formaat kan wijzigen voor bewerking in catia v5 of Solidworks?

Hallo

Ik heb een deel dat is gemodelleerd, maar deze is in obj-formaat. 

Ik wil de afmetingen wijzigen om aan mijn behoeften te voldoen en het voor bewerking opsturen.

Ik gebruik de catia v5 software en Solidworks.

Nogmaals bedankt voor je hulp.  

Hallo (voor CATIA).
CATIA leest het OBJ-formaat niet opnieuw, het zal moeten worden geconverteerd naar "STEP, IGES, STL,... "
Het resultaat zal worden gefacetteerd (zeker onmogelijk om aan te passen).
De snelste methode is om opnieuw te modelleren op basis van de bestandsimport.
Zonder te zien hoe hij eruit ziet, is het niet gemakkelijk om je meer te helpen dan dat.

Hallo

Nogmaals bedankt voor het antwoord.

Hier is het deel op de foto, het is een carrosserie die ik in obj-formaat heb ontvangen, ik wil enkele wijzigingen aanbrengen.

suv_frame_with_chassis.e04.shadowless.2k.png

Je gaat niet het OBJ-formaat winnen, het is voor 3D-printen.

Je model is complex om opnieuw te tekenen, het zal veel tijd kosten.

Het detailniveau van het model is afhankelijk van het aantal facetten in het zicht van de afbeelding, het aantal zal te groot zijn om er met CAD-software aan te werken in oppervlakte- of vaste modus.

De beste manier om het CAD-model (niet gefacetteerd) te krijgen dat oorspronkelijk of een uitwisselingsformaat stap is, iges..

Als u geen andere keuze heeft dan het OBJ-bestand, hebt u een andere software dan CATIA nodig die in staat is om op het net te werken om het aantal facetten te verminderen (bijv. het snijden van de symmetrische delen, het behouden van slechts een half deel, enz.)

De "Facet" module van SpaceClaim bijvoorbeeld.