Dit is normaal.
Houd er rekening mee dat een bestand, eenmaal opgeslagen in een N-versie, niet meer kan worden geopend door eerdere versies.
Het is ook aan te raden om een conversie van uw bestanden naar de nieuwste versie te starten (maak nog steeds een back-up...) met de taakplanner.
Kleine opmerking: Ik weet niet hoe uw computersysteem in het algemeen is geconfigureerd, maar pas op voor lange paden/ bestandsnamen: op een gegeven moment was de limiet 256 tekens voor het hele pad + bestandsnaam. (https://www.developpez.net/forums/d1654818/systemes/windows/windows-10/profondeur-repertoire-limite-256-cracteres-windows-10-edit-limite-d-excel/)
Hallo
Ik voeg eraan toe dat ik de 2019-versie zonder enige moeite open met de oudere versies tot 2015, er zeker enkele functies zijn die niet zullen werken, denk ik aan alle configuratie, misschien aan de oppervlakte (maar het is niet eens zeker). Voor PDM weet ik het niet!
Aan de andere kant is het natuurlijk onmogelijk om met een versie uit 2018 een versie uit 2019 of 2019 te lezen.
Met andere woorden, opwaartse compatibiliteit, maar niet achterwaartse compatibiliteit zoals @stefbeno heel goed zegt.
Vriendelijke groeten