Hallo, nieuw in het veld. Hoe te boren in een massieve cirkel die buiten de as ligt ten opzichte van de as van het werkstuk

Hallo

Welke versie van Solidworks gebruik je?

Normaal gesproken klik je gewoon ergens op het schetsvlak en voeg je vervolgens de benodigde afmetingen toe. Pas op dat u niet op de schetsmarkering klikt, omdat dit het boren op deze markering beperkt. De beperking zou dan moeten worden opgeheven.

Als solidworks of CAD nieuw voor je zijn, raad ik je aan om te beginnen met de tutorials die in de software zijn geïntegreerd (zie screenshot)

tutoriel.png
4 likes

Versie 2017.

Hallo, je hoeft alleen maar de tool "Slimme maatvoering" te selecteren wanneer je je schets tekent

En u selecteert de 2 entiteiten om uw schets en de diameter van uw onderdeel te beperken en vervolgens voegt u de gewenste afmeting in.

Je kunt de boorfunctie ook doorlopen in mechanisch gelaste gereedschappen, maar daarvoor is het iets ingewikkelder. Ik raad je ook aan om eerst te oefenen op een tutorial die wordt aangeboden door Solidworks. 

Persoonlijk, toen ik begon, nam ik 2D-plannen van de bedrijven waarvoor ik werkte (en ja, toen ik in de werkplaats werkte, hadden we geen tekenaar in het bedrijf, alles werd getekend door de baas en met een hand als een varken ... ) kortom, ik stal plannen en ik bleef bezig. Je hebt ook veel dingen op YouTube. 

1 like

Kunt u een screenshot maken bij uw vraag?

2 likes

Ik denk dat het een gat is waarvan de as loodrecht staat op de as van de cilinder.
In dat geval hoeven we alleen maar een raakvlak te maken en het gat in dat vlak te positioneren.

3 likes

Hier is het stuk in kwestie

moyeu_pale_1.jpg

Om dit te doen, zou het naar mijn mening het eenvoudigst zijn om een mediaanvlak te maken voor de vlakken die de X- en Y-assen vertegenwoordigen, en vervolgens een vlakverschuiving ervan te maken die de achtergrond van de kamer zal vertegenwoordigen.

1 like

Of anders een verwijdering van materie met revolutie.

3 likes