PS11: het is meer een "aanwijzing" over het type BE, of de staat van het BE,
maar weten of ze in een ontwerpbureau (waar het risico bestaat om binnen te komen) "Automatische nomenclaturen" gebruiken voor ASM's of PRT-Const.Welded is zeer onthullend!
(d.w.z. voor ASM-assemblage / ASM-gelast complex / PRT-gelaste constructie)
namelijk dat zelfs sommigen (niet alle) die de SW+EPDM-combo hebben, stuklijsten met de hand maken...
Ik werd hierdoor voor de gek gehouden in eerdere bedrijven, en deze info is erg onthullend denk ik.
Nomenclatuur met de hand betekent ook volledig handmatig borrelen.
Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze geen stuklijst of bubbels in de CAD doen (omdat het buiten de CAD met de hand wordt gedaan) en dan ontdekken we tijdens de montage dingen: er is de beroemde "ah ik ben dit onderdeel vergeten... " of de "dun de hoeveelheid is niet goed op dit artikel"
Maar wees voorzichtig, een ontwerpbureau dat nog steeds automatische stuklijsten maakt, betekent niet dat ze SW ook "met goede praktijken" gebruiken, maar in ieder geval voor stuklijsten (en autobubbels) is dat al wat winnen.
1 like
De truc van handmatige stuklijsten is niet noodzakelijkerwijs het werk van de B.E. (of zijn manager), het is soms het feit dat de CAD, nadat hij als laatste was aangekomen, zich moest aanpassen aan bestaande tools (inkoop, ERP, enz.) en er was geen wil / (om in) de middelen te steken om het te integreren;
Het is duidelijk dat het een hel is, dan staat niets je in de weg om een automatische stuklijst te krijgen en deze daarna in het systeem te plakken.
Ja, maar er zijn soms ook CAD-gebruikers die de stuklijsten liever met de hand blijven doen, omdat ze "niet te veel weten hoe ze het in CAD moeten doen"
EDIT: of dat hun hele CAD-systeem slecht is geconfigureerd (inclusief de werkbestanden) waardoor het onmogelijk is om stuklijsten te gebruiken.
Wetende dat we in 2018 zijn, het begin van 3D CAD 1995-2000, en de hausse rond 2000-2005
Het is een beetje ouderwets als principe, om te willen blijven werken zoals in de jaren 2000, of zelfs daarvoor...
EDIT: wat een beetje vreemd is, is om soms gevallen als deze tegen te komen, en dat ernaast de gebruikers "goed" of "solidworks CAD-expert" zeggen (hier maakt het me in plaats daarvan aan het lachen ...)
2 likes