Goedenavond allemaal, hoe bestaande profielen invoegen?

Goedenavond allemaal,

Ik stel mezelf voor voor deze eerste vraag, ik ben Pascal, lasser - Turner, 49 jaar oud, ik ben verliefd op het CAD SW 2015-programma dat ik met grote interesse ontdek, maar door de operanti-modus te volgen om bestaande profielen in te voegen in het gedeelte "lassen" dat ik heb uitgepakt, Ik kan het niet....

Kan ik jullie hulp vragen?

Dank u allen

Je moet naar de opties/locaties van de bestanden/profielen van de gelaste constructie gaan.

En daar kun je de directory invullen waarin je je nieuwe profielen hebt staan.

edit: met een kleine afbeelding.

2016-01-07__profiles_emplacement.jpg
8 likes

En je repertoire moet zijn zoals /profiles

en ook met submappen: /standards/type

cf helpen SW ook.

2016-01-07__profile_aide_sw.jpg
6 likes

Hallo

Ga naar mijn website:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_106.html

Ik leg uit hoe je dat moet doen door middel van kleine tutorials.

Inderdaad, zoals Opîep27 zegt, het is vooral om het juiste bestand te kunnen aanwijzen.

Voorbeeld:

Je zet je profielen in een map C:/Documenten/Profielen

In deze map moet de mappenstructuur er als volgt uitzien:

- Standaarden bestanden (ISO, ANSI,...)

- Onder de standaard rugleuning is de TYPE (Square Tube, Angle,...)

- en ten slotte onder elke TYPE-map, de profielen zelf (40x2, 40x3, ...).

Om correct naar de profielbibliotheek te verwijzen, moet u naar Opties gaan, vervolgens naar Bestandslocatie en omlaag scrollen naar Gelaste constructieprofielen.

Daar moet je Verwijder demap die standaard is ingesteld en voeg vervolgens uw mappad toe ; In mijn voorbeeld:

C:/Documenten/Profielen

Succes

4 likes

Met dank aan opie27, aan Alain.ERP voor hun hulp en kennis op dit uitgestrekte CAD-gebied, aandringend op het feit dat ik een beginner ben in deze fantastische SW-software, heb ik uw antwoorden afgedrukt en uw advies tot op de letter opgevolgd. Door door te zetten, is het me uiteindelijk gelukt dankzij jou, op dit forum, om verder te kunnen gaan met de exploitatie van deze software.

Nogmaals bedankt Opie 27 en Alain ERT

2 likes

Geen dank!