De rand van de patroon

Hallo

Ik ben bezig met het maken van mijn basiskaarten en tekensjablonen onder SolidWork (2017).

Sinds SW2016 (denk ik) is er een nieuwe feature verschenen: BORDER.

Mijn probleem is dat deze rand grijs is en niet zwart zoals mijn cartouche (het cartouche-gedeelte ben ik die het heeft getekend).

bij het afdrukken op papier, zoals bij PDF-export, wordt mijn rand grijs en niet zwart.

Om een zwarte omtrek te hebben die identiek is aan mijn cartridge, ben ik genoodzaakt om te printen met de optie: tekeningkleur: Zwart-wit: maar dat is niet wat ik wil.

Heeft u dit probleem ondervonden?

Hallo

Wanneer u uw basiskaart bewerkt, heeft u ooit geprobeerd de laag of kleur van uw rand te wijzigen??

3 likes

Hallo

+1 AC Cobra 427 U kunt een kleur instellen op een laag en deze toepassen op uw rand.

1 like

Ja, ik heb de laag getest.

Het probleem met traceren is dat er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen lijndiktes.

Behalve op een rand, beheer je 2 verschillende lijndiktes:

En verander gewoon de kleur van de functies?? Normaal gesproken kun je de kleur veranderen zonder door de lagen te gaan.

1 like

Ik heb zojuist de test opnieuw gedaan door de rand in de FORMAT-laag te plaatsen: het werkt en bovendien behoudt het de 2 verschillende lijndiktes voor de rand.

Voor randen hebt u geen directe toegang tot de lijnkleur.

2 likes

Het is ook mogelijk om de parameter aan te passen:

Systeemoptie\Algemeen\Kleuren\Inactieve entiteiten

U kunt dan de kleur naar wens bewerken.