Geveegde naaf met geleidingscurve sluit niet

Hallo

Ik ben student industrieel ingenieur en ik gebruik solidworks in de 2015 versie in mijn vrije tijd als hobby.

Onlangs had ik een lastig probleem vanwege het lage kennisniveau dat ik heb: een Moebius-lint met een treindoorsnede. Na verschillende mislukte pogingen heb ik mijn doelen bereikt, maar er blijft nog een laatste detail dat me stoort: de functie houdt niet op. Er is nog een kleine opening die voorkomt dat de twee uiteinden van het "lint" samenkomen. Na al te hebben gezocht in de hulp die in de software is geïntegreerd en op verschillende forums, wend ik me tot jou. Hebben jullie een oplossing voor mij?

Fijne avond en bij voorbaat dank.

Bijgevoegd zijn de visuals voor de duidelijkheid.

PS: Mijn niveau is waarschijnlijk niet dat van de meerderheid van de mensen hier, wees toegeeflijk als het een vergissing van blauw is:D

1 like

Hallo

Kun je je stuk plaatsen zodat we er naar kunnen kijken???

Dat is :)

moebius_traingle.sldprt

Hallo

Ik denk dat het haalbaar moet zijn door spiralen op een kegel te projecteren, of door gebruik te maken van de buigfunctie.

Edit: eigenlijk is het veel eenvoudiger met een veeg en een draai.

Kijk je of je het leuk vindt?

omdat het niet in één keer gaat

Ik heb 2 volume gladgestreken

en de geleidingscurve is de as

De rotatie is 240°

60° / 1/4 cirkel

zie bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

piece1_axel._faidy.sldprt
3 likes

@GT22: Je Moebius-ring is lelijk :hihi :) Het is allemaal groen:)

Het heeft maar één kant (nou ja, als we het kunnen volgen:))

anneau_de_moebius.sldprt
5 likes

Yves.t, je moet hem een tutorial maken, want je bent in 2016 als ik me niet vergis volgens je scherm en hij is in 2015 ...

1 like
Hier is de link: http://www.lynkoa.com/tutos/solidworks-mod%C3%A9liser-un-anneau-de-moebius Maar ik kan de video niet afspelen in mijn tutorial ... Laat het me weten als je het kunt. In het slechtste geval de Youtube link: https://youtu.be/kYtCcF9ufWE
3 likes
Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
SolidWorks: Een Moebius-ring modelleren
1 like

@ Yves T

Er is alleen de You Tube link die werkt ;-(

Een fijne dag

@+

Dat zie ik, hij wil mijn video's niet... 3 keer doe ik de tutorial opnieuw in een ander formaat...

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden:D

Ik had er niet aan gedacht om te proberen het parcours in tweeën te splitsen, want wanneer het te volgen pad gesloten is, weigert de software een andere rotatie van een volledige ronde veelvoud uit te voeren :/

Tot ziens voor toekomstige ervaringen:)

2 likes

Nu moet je het antwoord valideren dat je probleem heeft opgelost rechts van dit genoemde antwoord

@+ ;-)

2 likes