Solidworks 2018 baas/basis

Hallo allemaal, ik heb een schets gemaakt van dit stuk. Ik zou graag een Bossage/Base willen maken om het geheel glad te strijken en ervoor te zorgen dat er met elke rand rekening wordt gehouden.

Ik zet het bestand op je pc.

Ik kijk uit naar uw terugkeer en dank u bij voorbaat.

Met vriendelijke groet,

Sylvain

element_1.sldprt

Hallo, als je de driehoeken wilt behouden, is de baas niet de juiste oplossing, je moet door het oppervlak gaan, driehoek voor driehoek, onderwerp dat aan het begin van het jaar werd behandeld, als ik het vind, plaats ik de link.

Oprecht

2 likes

Ik wil 3 verdiepingen creëren zoals op de foto. Dat wil zeggen, stuk voor stuk. Maak vervolgens voor elk onderdeel een overgangsvouw zodat het gemaakt kan worden door op plaatwerk te vouwen.

Dank u voor uw antwoord in ieder geval! laat het me weten als je het vindt.. Dank je wel;)

Hallo

Wat wil je doen?

- Een buitenhuid: Maak in dit geval een schets op het voorste vlak met een spline die door de punten gaat door de tangentievectoren aan de uiteinden aan te drijven en maak vervolgens een omwentelingsoppervlak, ofwel 90° dat je dan symmetrisch maakt, of meer dan 360°. 

- Een volledige vulling: In dit geval hetzelfde, maar in plaats van de oppervlaktefunctie te gebruiken, neem je de omwentelingsfunctie.

Ik zit in SW2019, dus ik kan je het onderdeel niet sturen.

Vriendelijke groeten

bol.png
1 like

Hallo

Het is geen probleem om elke vloer met geschetste vouwen te maken, omdat de vouwhoeken voor elke verdieping allemaal hetzelfde zijn.

Om te slagen:

1°) je moet knabbelen aan de basisschets (degene die ik heb gemaakt en lelijk maar snel klaar).

2°) maak de vouwen volgend en  alles met de hoek van 13,24° voor de onderste verdieping

Vriendelijke groeten

PS: ik zit in de 2019 versie

pli_esquisses_-_2020-03-27_14_15_20.jpg
1 like