Hallo Ik ben onder win 10 en sw 2017. Ik probeer een glazen dak te ontwerpen waarvan de mal 3D-geprint zal worden. Ik heb 2d en 3d guide schetsen gemaakt. Ik maakte plannen en tekende de koppels op elk ervan. Als ik mijn gladgestreken baas doe, heb ik een defect dat ik niet lijk op te lossen. Ik voeg een screenshot en het SW-bestand toe
Misschien eenvoudiger, splits je schets 3 op in 2 afzonderlijke schetsen. Om de bovenste lijn in de ene schets te hebben en de onderste lijn in de andere. En dan selecteer je in je gidscurves: je sketch3D7 en je 2 nieuwe schetsen (verkregen uit schets 3). En normaal gesproken zou u het gewenste resultaat moeten krijgen.
Het is het ultragebogen deel van je hulplijn dat je doet zwermen. Als je het simpel wilt houden, doe je een eerste deel zonder het einde Dan doe je een ander spel, maar door te bossen, beginnend vanaf het platte vlak, de zwarte lijnen (in de richting van de rode pijl) en met twee geleidingscurves Op die manier heb je het defect normaal gesproken niet meer
Anders is er natuurlijk de methode van @opiep27 (die ik terloops groet)
Bedankt jongens, het werkt door de schets 3 op te splitsen in 2 schetsen, zowel in oppervlakte als in massief. Trouwens, ik geef de voorkeur aan vast omdat het een mal is, het moet vol zijn.
Aan de andere kant heb ik de 3D-schets die in het geel is omdat ik oorspronkelijk een constructielijn had gebruikt om de juiste afstand te hebben van schets3 die ik splitste. Ik kan deze schets niet repareren, ik moet hem opnieuw maken, is er een andere oplossing?
Persoonlijk zie ik geen schetsen in fout... Alles is blauw of zwart.
Om terug te komen op het probleem van de afvlakking, er is een andere oplossing mogelijk zonder iets te veranderen aan de oorspronkelijke geometrieën: gebruik de " Selectiebeheer " (klik met de rechtermuisknop in een grafisch gebied) om alleen bepaalde elementen van een schets te selecteren, of samengestelde entiteiten: segmenten van verschillende schetsen + lichaamsranden... Kan worden gebruikt voor verschillende functies van het genereren van oppervlakken en volumes.