De Hoek van de slager

Goedenavond allemaal

Ik wil graag een hoek in een hoek van een stuk plaatwerk stoppen, de 2 vouwen hebben een straal van 50 mm, ik moet een gelaste hoek toevoegen, zoals een kofferhoek , maar ik ben in de 2016-versie!! Hoe gaan we te werk

Om deze hoek te kunnen "uitroeien", om hem vervolgens vorm te kunnen geven en vervolgens zonder al te veel speling te lassen? Ik voeg het bedankdocument bij voor uw antwoorden.

Marco

half-voet.sldprt

Hallo

Na een snelle test kom ik er wel, maar beginnend met een volume + knagen / gescheurd.

Trouwens, als ik je leuk vind, kan ik deze "curve" ook niet verwijderen

Hallo

Hier is de munt onder 2016. Ik moest ermee spelen door door een vouw te gaan en vervolgens te vouwen om er te komen.

Helft pied_ac_cobra.sldprt
1 like

Hallo

Ik begon met een platte kamer en redeneerde als een map.

Kijk of het iets voor jou is

In bijlage heb je het beeld van het uitgeklapte

Je hebt nog een eenvoudigere oplossing, namelijk de snijfunctie die meestal wordt gebruikt om plaatwerkonderdelen te maken (vooral trechters die anders moeten worden gedaan), maar deze kan aan elk onderdeel worden toegevoegd.

Vriendelijke groeten

demi-pied___zozo_v3___deplie.jpg
2 likes

Ik heb de snijfunctie getest, maar deze werkt alleen op vlak. Maar het resultaat mag er zijn.

Ik heb ook getest op een kubus door de straal van 50 mm toe te voegen en deze vervolgens om te zetten in plaatwerk, maar het doet iets heel walgelijks, maar dichter bij onze vrienden Zozo en Ac cobra.

Begin gewoon vanuit een vierkant, voeg de zijvouwen een voor een toe en sluit de hoek aan met de gesloten hoekfunctie

01.jpg
1 like

@ p.bourgeidem die andere methode de uitgeklapte is niet goed. (rechthoekige uitsparing, geen boog)

Nieuwe test door 2 vouwen te maken, dan 1 hellend vlak op 45° + 2 kopieën op 1 mm aan elke kant (niet noodzakelijkerwijs nuttig als na een "vertaalde" in de extrusie "vertaald van het oppervlak")

1 extrusie van een laag naar het vlak  idem voor de 2e laag

Het resultaat is schoon in de gevouwen versie, maar het uitvouwen heeft een defect (logisch), maar het kan worden verholpen op de dxg/dxf voordat er wordt overgeschakeld op lasersnijden.

Goedenavond @Fuz3D

Kun je je stuk plaatsen, want het lijkt vrij dicht bij wat ik heb voorgesteld. Maar het is interessant om te zien hoe je het hebt gedaan.

In mijn voorbeeld is er 1 mm losgekoppeld na het buigen om lassen zonder overhang te vergemakkelijken.

Vriendelijke groeten

Hallo @tous

Uiteindelijk is het niet zo eenvoudig om een hoek te dichten!

Zozo Hoekvuller Leerling

1 like

Hier is de faichier... uh bestand  :) in de 2019-versie wel.

Helft pied_fuz3d.sldprt

Hello@Fuz3D

Ik geef de voorkeur aan uw methode boven de mijne omdat deze sneller is (omdat het minder ingewikkeld is om te implementeren) en nauwkeuriger is op de vorm van de twee snijcurves.

Goed nieuws (ook voor @marco-marc42)  is het mogelijk om het kleine defect dat u meldt heel gemakkelijk te verwijderen door een minimale verwijdering van materiaal en een mini-extrusie op het snijveld uit te voeren. Het platte plan en het lasersnijden zullen in ieder geval correct zijn (zelfs als de 3D-weergave een beetje verkeerd blijft, maar net als bij de MEP hoef je het niet te zeggen, yay!

Ik voeg het bestand toe dat in V 2019 is voltooid ;-) Ik heb de ruimte tussen de vlakken die de opening tussen de plooien tekenen, verkleind.

Dus we hebben gezamenlijk het probleem van de tekenaar-ontwerper opgelost, aan de andere kant zal de map gedwongen worden om een afgeschuinde Vé te hebben, anders beschuit hij zal zijn vouwen niet kunnen maken.

Vriendelijke groeten

Helft pied_fuz3d_and_zozo_mp_v4.sldprt

Dankzij wie? Bedankt pinguïns :))

Goedenavond allemaal, en bedankt allemaal voor het onderzoeken van mijn probleem

Ik wilde de rol van fuz3D en anderen te krijgen, maar jullie zijn allemaal in een hogere versie dan de mijne, aan de andere kant had ik graag deze hoek  van de voet willen verwijderen

We gaan "bal" of "koffer" hoek zeggen , er is een oplossing wetende dat ik in de 2016-versie zit die geen kofferhoeken beheert . Nogmaals bedankt voor je kostbare hulp

Marco.

Je kunt naar mijn stuk kijken dat onder 2016 valt zoals jij dat doet.

2 likes