Werkplaatsbouten en bouwplaats

Ik ben op zoek naar een idee..... Laat me mijn probleem uitleggen:

Ik heb een assemblage bestaande uit fabricageonderdelen, aankooponderdelen en schroeven (verschillende soorten schroeven, ringen, moeren,......)

Elk bevestigingselement is gemodelleerd via een familie van onderdelen:

Voorbeeld: Ik heb een bestand met de naam Vis_BHC_ISO7380_Zn, in hetzelfde bestand heb ik alle formaten (van M03x005 tot M16x080)

Ik extraheer een stuklijst via SmartBOM zonder enig probleem:

• Ik heb een tabblad "algemene stuklijst" (Fabricageonderdelen + Onderdelen kopen + Schroeven) per subassemblage.
  • Ik heb andere tabbladen, waaronder een met de "schroeven recap" voor alle assemblage (zonder onderscheid van subassemblage)

Om dit te doen, maak ik een selectie, met name op een eigendom genaamd Groupe

Het probleem is als volgt:

Deze subassemblage wordt deels in de werkplaats geassembleerd en de rest wordt ter plaatse geassembleerd.

Dit betekent dat een deel van de bouten nodig is voor de montage in de fabriek , maar dat het andere deel wel verzonden moet worden.

Ik moet nu het verschil maken, dus ik moet deze 2 soorten schroeven op mijn nomenclatuur (fabriek en scheepswerf) kunnen identificeren....

Heeft u dit soort imperatief?

en als je 3 assemblages hebt gemaakt

1 algemeen voor je set en account voor aankopen 

+1 Montage in de fabriek 

+1 Montage van de site

In dit geval kunt u al uw schroefvijlen hebben die aan elke behoefte voldoen

nou dat is wat ik meteen zie

@+ ;-))

Hallo

Jij, voor je scherm, hoe weet je het verschil tussen fabrieks- en bouwplaatsschroeven? De constructieschroeven zitten alleen in de kopconstructie ?

Zo ja, zou je dan niet alleen een stuklijst kunnen maken voor het eerste niveau van de schroeven?

@Benoit.LF:

Vandaag heb ik geen onderscheid.... Dit is een nieuw feit.

@gt22:

3 assemblages is vervelend, evenals 3 verschillende configuraties.

1 like

En dus, hoe kom je erachter welke voor de bouwplaats zijn?

Zou je ze in een aparte assemblage kunnen plaatsen, waar je ALLEEN je constructieschroeven zou vinden. Deze subassemblage wordt in uw hoofdassemblage ingevoegd. Binnen deze schroevenassemblage zijn er geen beperkingen. En in je hoofdassemblage zet je je subassemblage erin flexibel en ineens kun je je schroeven inperken! Door dit te doen, kunt u een nomenclatuur van uw constructieschroeven maken.

@ flegendre 

gênant, maar ik zie niet veel anders levensvatbaar via je vraag

Uw workshopplannen zullen specifiek zijn voor de workshop 

Uw siteplannen idem

En welke van + niets is, weerhoudt u ervan om de montage van de werkplaats en de site op verschillende plannen te kunnen berekenen

@+ ;-))

Hallo 

Wat ik doe is niet het beste type, maar in werkelijkheid heb ik 2 identieke vijlen van schroeven met verschillende namen.

De ene assemblagewerkplaats, de andere fabriek (ter plaatse)

Ze hebben bijvoorbeeld verschillende namen en kleuren

FC-atl config M3x15 in groen (voor montage in de werkplaats)

en FC-usn config M3x15 in rood (voor fabrieksmontage)

en dan bestel ik in mijn naam door de -atl of - usn

het werkt omdat ik geen problemen heb ondervonden met een gebrek aan schroefgrootte (nou ja, het is in een doos genomen voor de interventie, dus voor 30 benodigde schroeven heeft de man er 100 ....) 

1 like

Ondertussen had ik een idee:

Ik heb ***_CHANTIER configuraties toegevoegd voor elk van mijn schroeven

Voor deze configuraties:

• het eigendom van GROUPE gaat van Visserie naar Visserie_CHANTIER
  • Ik verander ook de kleur (om een beeld te hebben van mijn montage)

In mijn SmartBOM heb ik een nieuw tabblad Constructieschroeven (op basis van de groep) zodat het hulpprogramma mij goed scheidt: de schroeven voor de werkplaats en de schroeven voor de site.

De 2 negatieve punten:

• Voor mijn schroefbestanden wordt de configuratie met 2 vermenigvuldigd (dus ook de grootte van de bestanden)
  • In het algemene tabblad van mijn SmartBOM-nomenclatuur, aangezien ik 2 verschillende configuraties heb voor dezelfde schroef (bijvoorbeeld BHC M12x030-schroeven en BHC M12x030_CHANTIER-schroeven), plaatst het hulpprogramma 2 regels op mij en weet het niet hoe ik de hoeveelheden moet verzamelen.

1 like

@SEPM. Gerald

Jouw idee lijkt op wat ik wil doen, het enige verschil is dat ik de bestaande bestanden gebruik door configuraties toe te voegen: "_CHANTIER".

@flegendre ja, maar ik heb de ergernissen van een vorige doos gebruikt om het vanaf het begin in mijn ontwerpen op te zetten, dus niet glossis als je alles opnieuw moet doen, tenzij je een groeperingsmap gebruikt en de bestaande schroeven vervangt door de andere (die hetzelfde zijn, dus je hoeft je geen zorgen te maken over de beperkingen als je het als een kopie opslaat)

Hier is mijn antwoord hierboven.

Ik vraag me af of er geen omweg zou zijn door de bestanden te gebruiken om de modellen van schroeven te groeperen op basis van gebruik, maar aan de andere kant om alleen het een of het ander in de nomenclatuur te laten verschijnen