Middelste muisknop en rotatie van weergave

Hallo allemaal en bedankt voor jullie hulp:)

Standaard wordt in solidWorks de modelweergave gedraaid wanneer u de middelste muisknop ingedrukt houdt.

Als ik tegelijkertijd op control druk, maak ik mijn weergave traslate.

Is er een manier om deze instelling om te keren, d.w.z.:

De middelste muisknop ingedrukt houden = vertalen

Muisknop + control-toets = vertalen

1 like

Hallo

Ik denk niet dat het mogelijk is!

Bevestiging hier:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/configuration-souris-rotation-vue

"Er is geen muisinstelling hiervoor in Solidworks."

5 likes

Ik weet dat het niet goedkoop is, maar als je tijd wilt besparen op het vertalen van weergaven, zijn er zeer praktische hulpmiddelen zoals 3D-controllers zoals de Spacepilot.

2 likes

Hallo en bedankt voor de antwoorden.

Inderdaad, ik verwachtte het antwoord, ik denk dat er inderdaad geen oplossing is...

Ik ga kijken via de spacepilot tool die ik niet ken.

Heel erg bedankt:)

1 like

Hallo

Ja, inderdaad, het is op dit moment onmogelijk zonder de software van derden van de fabrikanten van muizen en geschikte hardware door te nemen.

Door te kiezen voor een mid-range / high-end muis met veel knoppen en maatwerksoftware (bij logitech bijvoorbeeld), is er een manier om de middelste knop aan een andere knop toe te wijzen. Het zou je dus in staat kunnen stellen om enkele van de beperkingen van solidworks te omzeilen, zelfs als je niet kunt bereiken wat je wilt (en de prijs is veel betaalbaarder dan een ruimtepiloot)

Ja, dit is de oplossing die ik overweeg te gebruiken bij Logitech, de muizen lijken een goede prijs-kwaliteitverhouding te hebben.

Dank u allen voor uw feedback.

:)