Hallo
Ik heb een macro gemaakt voor het exporteren van bestanden in STEP of in SolidWorks Native-formaat, momenteel heb ik een "MsgBox" die vraagt: "Ja voor STEP en Nee voor SLDPRT"...
Ik zou graag willen weten of het mogelijk was om de ja/nee-knoppen te vervangen door STEP/SLDPRT.
De macro wordt gedaan in VBA.
Bedankt!
step_or_sldprt.png
Hallo
Nee, het is niet mogelijk om de tekst van de knoppen van een MsgBox te wijzigen naar Vba. U kunt alleen kiezen uit de volgende vooraf ingestelde stijlen: https://msdn.microsoft.com/fr-fr/library/139z2azd%28v=vs.90%29.aspx
Aan de andere kant is het mogelijk om een gebruikersformulier te maken met aangepaste knoppen, vervolgkeuzemenu's, selectievakjes.
Om dit te doen, klikt u met de rechtermuisknop in de structuur van uw macro en vervolgens op Invoegen en gebruikersformulier.
Vervolgens teken je je formulier naar wens.
Plaats je bestand en vertel me wat je voorkeur heeft, knop of selectievakjes of zelfs vervolgkeuzemenu's en ik ben bereid dat voor je te doen.
3 likes
Hallo
Dank u voor uw antwoord.
UserForms zien er inderdaad interessant uit, omdat ik in een professionele zaak zit, zou ik het probleem liever zelf oplossen.
Ik houd het onderwerp voorlopig open als ik nog steeds problemen heb, bedankt!
Hier is een voorbeeld waarin het enige dat overblijft is het invoeren van de code voor de sldprt en de code voor de stap.
In de hoop je geholpen te hebben
exemple_userform.swp
1 like
Bedankt!
Het probleem is opgelost, maar ik heb nog steeds een klein probleempje.
Ik neem de eerste 3 tekens in de bestandsnaam, ik moet testen of het resultaat een getal is. Want als er momenteel een letter in zit, crasht het script :(
Dus ik weet niet of er in VBA, net als in andere talen, een soort "Probeer ... vangen of behalve"?
Hallo
Dubbele vragen moeten worden vermeden voor de duidelijkheid van het forum en andere gebruikers.
Het beste wat je kunt doen, is een andere thread openen met je tweede probleem.
Ik denk dat het het beste is om uit te leggen waar je de eerste drie karakters vandaan haalt? De naam van het bestand?
Vervolgens plaats je het deel van de code in kwestie door je te richten op het recht dat het probleem retourneert.