Hallo
als ik een montage maak, waardeer ik de draaiknop die volgt op X, Y en Z (90°, elke keer dat je klikt)
Ik moest deze knop ergens verplaatsen, ik kan hem niet meer vinden.
Hoe laat je het weer verschijnen?
Bedankt voor je hulp
Ik weet niet wat de gevraagde knop is, maar met shift+ klik op de betreffende as werkt het op mijn SW (ook al gebruik ik dit maar heel zelden):
En zonder de versnellingspook maar met het gezicht naar de as (te testen)
Het wijzigen hiervan werkt ook met de toetsenbordpijl (+ shift=90° ) en zonder 10°:
Hallo
Als het slechts voor 90° is, wordt de rechtermuisknop ingedrukt gehouden en vervolgens gesleept om het radiale menu te openen.
Anders zie ik niet naar welke "knop" je verwijst.
Daarna belet niets u om de verhoging in het menu optie / Weergave / Pijlen van het toetsenbord te wijzigen: 90° waarmee u uw weergave kunt draaien met de pijltjestoetsen op het toetsenbord. (trouwens, ik heb het net veranderd op mijn configue )
Bewerken: Idem, ik denk niet per se aan het gebruik van de drievlakker.
Ik ben meer "klik aan de ene kant + spatieruimte toets naar in 90% van de gevallen
Dank u voor uw antwoorden...
Ik denk aan een rotatie-knoppenblok van dit type...
Hallo
Ik heb dit gevonden, het is wanneer je een nieuw onderdeel invoegt:
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_rotate_insert_comp_assembly.htm
bedankt Nicolas, dat klopt!
Ik heb het vakje aangevinkt, maar ik weet niet waar mijn knop is... Ik moest het verplaatsen, maar ik kan het niet meer vinden...
Ik heb het net getest en ik had dit menu niet, ook al was het aangevinkt... Natuurlijk zat hij in een hoekje op het 2e scherm.
Als het buiten het zichtbare gebied is, moet je met de schermposities spelen of de 2e uitschakelen om het betreffende menu te "repatriëren". (soms werkt het)
Jammer voor mij...
Hallo;
Cooool, ik kende dit kleine menu niet...
Over het algemeen gebruik ik een sneltoets die is toegewezen aan "normale weergave naar..." (de "N"-toets in mijn huis, maar ik weet niet meer of het deel uitmaakt van de originele snelkoppelingen.)
Anders zijn de richtingstoetsen op het toetsenbord al dan niet gekoppeld aan Shift.
Vriendelijke groeten.
In feite gaat @Maclane niet om het veranderen van het uitzicht (we hebben allemaal verknoeid met de noodzaak om te LSE_BR), maar om het draaien van een onderdeel in een assemblage om het goed te oriënteren.
... Ik snap het...
Ik gebruik hiervoor een andere sneltoets "Home" die is gekoppeld aan het gereedschap "Rotate" ("P"), de beperkingen doen de rest...
Sorry @LSE_BR voor de verwarring en bedankt @FUZ3D voor de correctie.
…
Dat gezegd hebbende, het associëren van deze bewegingen met de "TAB"-toets is niet erg slim van de kant van Solidworks, in een "normale" context staat deze sleutel gelijk aan het verbergen van de zwevende component...
Vriendelijke groeten.
Hallo
Anders is er ook Ctrl +1 of 2 of 3 ... waardoor dit normaal is aan de ene of de andere kant.
Aan de andere kant werkt het met de cijfers van het bovenste toetsenbord.
Moge de kracht met je zijn.
Ik heb deze behoefte niet in die zin dat mijn onderdelen over het algemeen een automatische beperking hebben die het onderdeel vooraf positioneert. Ook al is de oriëntatie niet altijd even goed, dat is al het geval^^
Misschien ga ik op den duur deze "pre-oriëntatie" gebruiken.
Ik herinner je eraan dat er in de 2022-versie een nieuwe gadget is waarmee je gemakkelijk een kamer kunt heroriënteren zonder enige beperking.
Ik heb een kleine video gemaakt die als tutorial dient
Dit is allemaal goed, maar ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om de 1e beperking in te stellen om het onderdeel te oriënteren en het dan af te maken in plaats van het te oriënteren en vervolgens te beperken, ik vind het sneller.