Uitlijningsbug knippen

Hoi allemaal

Ik heb een vervelende bug op mijn tekening:
Ik heb 2 blaadjes met een kopje erop. De snede is horizontaal en daarom waren mijn weergaven verticaal uitgelijnd vanuit het midden.
Ik heb een wijziging aangebracht in mijn assemblage en toen ik terugkwam bij de tekening, na de update, waren mijn referentieweergave en mijn doorsnedeweergave verschoven... Dit is het geval op mijn 2 vellen met sneden en helemaal niet op de andere vellen die uitgelijnde aanzichten hebben maar zonder secties.

Natuurlijk heb ik het opnieuw laten tekenen en heb ik ook Solidworks opnieuw opgestart, maar niets hielp. Ik heb geprobeerd de weergaven opnieuw uit te lijnen via het menu Extra, maar nee. Het is alsof voor hem alles normaal was en ik gewoon een weergaveprobleem heb.

Ik heb nog steeds de oplossing om mijn sheet opnieuw te starten, maar ik zou graag van tevoren willen weten of er een oplossing bekend is. Heeft iemand een idee?

Bedankt!

Als u de snijlijn bewerkt, bouwt SW dan het uitzicht achteraf opnieuw op?

2 likes

Niet alles is even duidelijk... onder andere de " Horizontale snijlijn met verticaal uitgelijnde aanzichten vanuit het midden "

Dat gezegd hebbende, uw uitlijning door het midden lijkt mij uw probleem te zijn => wijziging van de doorsnede weergave 1 => wijziging van het midden van afbeelding 1 => verschuiving van weergave 1 (nieuw centrum) en weergave 2 (oud centrum)

Pogingen tot uitlijning van de oorsprong

2 likes

Helaas nee, nog steeds geen correctie

Dan... Ik begreep niet alles :sweat_smile:
De uitlijning door het midden gebeurt vanzelf wanneer ik mijn snede plaats en naar beneden schakel (wees voorzichtig beginner binnen als je het nog niet had gemerkt).
Ik zie niet waar ik een uitlijning op oorsprong moet plaatsen...

Ik heb eindelijk gevonden om een screenshot te plaatsen. Bovenaan zie je mijn originele weergave, die gebruikt is om mijn beker te plaatsen en dus verschoven is. Daardoor is mijn centrale as niet meer te centraal.

Bedankt voor je snelle feedback in ieder geval :slight_smile:

1 like

Uw geval is verrassend :slight_smile:

Het gemakkelijkste om te doen lijkt mij:

1. Bewerk de schets van de doorsnede
    De doorsnedeschets bewerken:
    1.1) Klik met de rechtermuisknop op de snijlijn
    1.2) Selecteer " Snijlijn wijzigen"
    image
    1.3) Klik in het pop-upvenster op " Schets bewerken"

2. Beperk uw snijlijn in de schets (bijvoorbeeld middelpunt op middelpunt)

3. Valideer uw doorsnedeschets

2 likes