Hallo Ik denk dat de 2 situaties waarvoor je een vraag hebt gemaakt hetzelfde zijn.
Helaas, hoewel ik dit probleem soms heb gehad op andere oudere versies, heb ik geen oplossing. Het overkwam me heel af en toe. Voor mij had het meer met het stuk te maken dan met iets anders.
En jij dan? Ik kan me voorstellen dat je de manipulatie al hebt gedaan: afsluiten van SW, afsluiten (en niet alleen opnieuw opstarten) van de machine, reparatie van de SW-installatie, alle Windows-updates zijn gedaan (tenzij het precies na een update is dat het probleem verscheen), gebruik van SW SP5?
Het enige wat ik niet heb gedaan is de SolidWorks installatie repareren. Ik ga de IT-afdeling vragen of het voor hen mogelijk is om SolidWorks te repareren. Alleen een beheerder kan het doen, en ik heb niet de rechten om dit te doen. Hoe lang duurt het om een SolidWorks-reparatie uit te voeren? Welke voorzorgsmaatregelen moet ik nemen aan mijn kant en aan de kant van de IT-afdeling?
Van mijn kant deed dit probleem zich voor, ik weet niet waarom. Alles werkte goed tot op een dag. En sindsdien is het hetzelfde probleem. Dit is al enkele maanden aan de gang. En dit, ongeacht welk stuk ik maak. Het probleem is nu de hele tijd geldig voor alle onderdelen.
Wat Windows-updates betreft, is het de IT-afdeling die beheert. Ik zal hen vragen of ze op de hoogte zijn.
De reparatie van SW duurt vrij kort, zou ik zeggen, met een pollepel, om een uur te tellen. U hoeft geen speciale voorzorgsmaatregelen te nemen, maak eventueel een back-up van het profiel (via boot / SW-tools / hulp bij het kopiëren van de instellingen) maar normaal gesproken breekt de reparatie de instellingen niet.
Het doet me denken aan je moet misschien gewoon kijken in de SW paden (systemen optie / bestand locatie) om te controleren of er geen corrupt pad.