Een bericht over een terugkerende bug op Sw 2016 SP1.0 onder Windows 10 erg dronken....
Ik zou graag willen weten voor degenen die aan dezelfde configuratie werken, als je hetzelfde SW-crashprobleem hebt:
Bij het tekenen, door de algemene schaal te wijzigen (via rechtsklik>eigendom) en vervolgens door mijn weergave op het vlak te willen verschuiven (linkermuisklik ingedrukt en muisbeweging), loopt SW vast en crasht vervolgens met het beroemde bericht "SW moet sluiten... "
Kortom, het is een fout die me meerdere keren per dag overkomt en zodra deze een keer verschijnt (het is gelukkig niet de hele tijd!) kan ik SW opnieuw opstarten en precies hetzelfde opnieuw doen en het is een gegarandeerde crash. Ik heb op dit moment een eenvoudige truc, namelijk om het document op te slaan na de verandering van schaal en vervolgens mijn weergaven te verplaatsen...... Maar een nogal verrassende bug, nietwaar???!!!
Niet verwonderlijk. Helaas is de eerste versie van software (wat het ook is) vaak buggy, wat een van de redenen is waarom het beter is om even te wachten tot de bugs zijn opgelost voordat u het in productie gebruikt. Over het algemeen zijn het de eerste gebruikers (zoals jij) die gewend zijn om deze "onstabiele" versies te debuggen.
Dit probleem moet aan SW worden gemeld, zodat het er rekening mee kan houden bij toekomstige updates.
Daarna is het echt een kwestie van weten of het gerelateerd is aan SW/Windows of intern aan de pc/configuratie/driver etc. Misschien hebben andere mensen hetzelfde probleem. Ik zal de informatie rapporteren aan de integrator en via de SW-diagnosedialoog. :p
Ter info in de onderste balk in de tekeningen, je hebt nu direct toegang tot de algemene schaalwijziging, je hoeft niet met de rechtermuisknop te klikken / eigenschappen.
Ik weet dat dit het probleem niet oplost, maar het is gewoon een deel van tips.
Trouwens, als we een sectie met tips en trucs over Lynkoa hebben gemaakt, geen groep maar een pagina die hieraan is gewijd, zoals tutorials, maar meer in de "blog" -modus...