Gedetailleerde BOM-bubbel

Hallo

Ik moet de nomenclatuur maken van een assemblage met inbegrip van subassemblages (die we SE zullen aanduiden), ontwerpsubassemblages (die we SC zullen aanduiden), onderdelen (mechanisch gelast of niet) en assemblages van commerciële onderdelen (bijv. een cilinder).

Dus ik gebruik het tabblad aan de linkerkant van de stuklijst om de SC's op te splitsen, de mechanisch gelaste onderdelen, mijn SES en de commerciële assemblages te groeperen om de onderdelen te verbergen (ik gebruik ook "verberg onderliggende componenten").

Nu begint mijn probleem:

Omdat ik de opleggingen van mijn cliënt moet volgen, moet ik elk element op een heel specifieke manier laten bubbelen:

- Uxx voor gefabriceerde onderdelen

- Fxx voor commerciële onderdelen (inclusief assemblages)

- Exx voor subassemblages

Dus ik kan de prop niet gebruiken. "Nee. artikel" om mijn elementen te bubbelen, dus heb ik voor elk element een "Benchmark"-eigenschap gemaakt met de waarde Exx, Uxx...

Het probleem is dat wanneer ik mijn bubbel op een kant-en-klare assembly of een besturingssysteem richt, deze zal zoeken naar de eigenschap "Coördinatensysteem" van het onderdeel en niet van de assembly.

In de hoop duidelijk te zijn geweest in mijn uitleg en te wachten (hoop ik echt) op een antwoord.

SW 2015 Software

Zie onder andere dit onderwerp:

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/bulle-personalise?page=2

of deze:

https://www.lynkoa.com/forum/3d/bullage-nomenclature-sw14

3 likes

Dank u voor uw antwoord,

Voor onderdelen geen zorgen, het is wanneer ik een assemblage wil bubbelen dat ik een probleem heb: de weergegeven eigenschap is die van het onderdeel dat zich in de puntige assemblage bevindt en niet die van de assemblage.

Ik zag dat er verschillende manieren waren om de prop aan te roepen. Is het zo dat een andere code voor assemblages een andere code is voor samenstellingen, $PRPMODEL:"Rep" of $PRPWLD:"Rep"?

Hier is een link die het beter zegt dan ik:

https://www.lynkoa.com/forum/3d/liste-de-proprietes

1 like

Als u wilt kiezen welk onderdeel of merk u wilt weergeven, bevindt u zich in de stuklijstopties.

Ofwel kiest u bij het importeren van uw nomenclatuur de opties:

Eerste niveau

Alleen onderdelen

Lijst in tabelvorm

1 like

Vanwege de aanwezigheid van ontwerpsamenstellingen die gedetailleerd (ontleed) moeten worden en samenstellingen die niet gedetailleerd hoeven te worden, gebruik ik lijsten in tabelvorm zonder nummering.

Het borrelen werkt in het laatste geval niet altijd correct (voor sommige assemblages die niet kapot zijn, wijst de software naar de prop. van de onderdelen en niet naar de hoofdassemblage), ik neig naar een bug...

Bedankt voor de tijd die je hebt besteed, omdat je geen geschikte oplossing hebt gevonden, kan het onderwerp worden gesloten.

Als ik het goed begrijp, is het nodig om:
- de delen van de SE en de commerciële ASM te verbergen;
- de onderdelen van de SC's weer te geven;

Om dit te doen, moeten we een nomenclatuur op het hoogste niveau maken door de eigenschappen van de asm-configuraties als volgt te wijzigen:
- SE, asm commerce: verbergen
- SC :p romouvoir.

option_config.jpg
1 like