Misschien word ik lang na het oplossen van een probleem geconfronteerd met een nieuw probleem.
Om de situatie samen te vatten:
Ik maak een MEP van een algemene vergadering en op andere bladen de MEP van de subvergaderingen. Ik zou de subassemblages willen voorzien van de artikelnummers van de algemene vergadering (1.1 als het het eerste deel van de eerste subassemblage is of 3.8 als het het 8e deel van de 3e subassemblage is, enz.). Dus het is me gelukt om deze stap te zetten.
Nu is het probleem dat deel A in verschillende subassemblies te vinden is (bijvoorbeeld in de 2, 3 en 5). En als ik deel A in halffabrikaat 3 laat bubbelen, neem dan het artikelnummer dat overeenkomt met deelmerk 3 (3.4), het eerste artikelnummer dat in de nomenclatuur voorkomt (2.6).
Als u mechanisch aan het lassen bent, kunt u de eigenschappen selecteren uit de lijst met gelaste onderdelen die u eerder hebt ingevuld en dus uw onderdeelnummer dat geschikt is, anders kunt u de aangepaste eigenschappen doorlopen en de eigenschappen van het onderdeel selecteren, zie mijn bijgevoegde afbeelding.
Hallo, eerlijk gezegd begrijp ik het niet, je hebt twee keer hetzelfde stuk, waarom zou je een ander nummer zetten? Integendeel, ik vind dat Solidworks de bubbel correct uitvoert!
Ja, maar ik heb hetzelfde onderdeel meerdere keren, maar in verschillende subassemblages.
Dit is een voorbeeld van nomenclatuur. (het eerste cijfer is het nummer van de subassemblage)
Wat me stoort is dat als ik bijvoorbeeld het hoofdstel bubbel, ik altijd het cijfer 3.15 krijg en dat of ik nu in vergadering 3, 5 of 6 zit... Ik zou graag willen zien voor de flens in assemblage 3 nummer 3.15, in assemblage 5 nummer 5.3, in assemblage 6 nummer 6.2 etc.
G. heeft gelijk. Een stuk mag alleen een uniek nummer hebben.
Open anders de assemblage waar het tweede onderdeel zich bevindt (zorg ervoor dat u de kopconstructie en alle andere sluit ), open het onderdeel en sla het op onder een nieuwe naam.
Afgezien van VSPEMENS zie ik geen andere oplossing.
Als alternatief kan dit met behulp van de standaard artikelnummers ook worden afgehandeld door een stuklijst rechtstreeks in de assemblage in te voeren en de positievolgorde van de onderdelen te wijzigen