Bubbel op uitgeklapt

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem op SW2014, ik kan mijn artikelnummer niet krijgen op mijn uitgevouwen (het werkt op niet-uitgevouwen weergaven) Ik krijg een ster (*).

Ik heb de opt-in "Ballontekst koppelen aan de opgegeven tabel" geactiveerd

Iemand een idee? Heel erg bedankt en een fijne dag voor jou!

Een kleine zeefdruk die bij dit alles past? =)

1 like

Hallo

SW legt niet het verband tussen de bubbel/referentie van een gevouwen lichaam en de bubbel van een uitgevouwen lichaam! Zelfs binnen hetzelfde bord! Het is dus normaal dat je je weg niet kunt vinden! :/

Als u wilt dat uw bubbel consistent is, moet u de bubbel met de hand aanpassen op de uitgevouwen, of misschien proberen te wijzen naar een eigenschap van het volumelichaam.

1 like

+1 Ben ;)

1 like

Persoonlijk zet ik de bubbel niet op de uitgeklapte, omdat het niet altijd werkt, vooral als je je onderdeel wijzigt door lichamen toe te voegen.

Maar ik heb net de test gedaan, (zie screenshot), nu werkt het en ik zit op SW2014 SP4

bulle_sur_tole_pliee.jpg
3 likes

Wel done@flegendre !!! Is deze optie recent?

1 like

Het bestond in 2013, maar daarvoor herinner ik me het niet.

Zoals ik hierboven al zei, heb ik een paar gevallen gehad (Bug?) waar het niet werkte....

1 like

Ja, ik zie het onder SW13, maar ik had navraag gedaan onder SW11, denk ik, bij de hotline en er was geen oplossing.

Goed om te weten!

Is dit een optie die je in je tekensjabloon zet?

Hallo

Sorry dat ik je het onderdeel niet kan laten zien.
Aan de andere kant heb ik geen lijst met gelaste onderdelen, maar een assemblagenomenclatuur!

1 like

Inderdaad, hetzelfde effect op SW13. Ondanks dat de optie is aangevinkt, geeft de ballon op een montagetekening bij het invoegen van een uitgevouwen tooltip een (*) weer! :/

Insect? Of toekomstige ontwikkelingen?

Het zou geweldig zijn om het nummer te kunnen hebben.

Ik heb ongeveer tien gevouwen delen bijna identiek naast elkaar, voor de controle zou het leuk zijn.

@Benoit,

Ik heb niets bijzonders gesteld in de Europarlementariër.

Persoonlijk gebruik ik deze bubbel alleen voor de lijst met gelaste onderdelen.

1 like

@Batch, er is een truc:

Voeg een notitie (Invoegen/Annotatie/Opmerking) in op uw uitvouwbare tekst en in plaats van tekst in te voeren, klikt u op een tekstballon die al op zijn plaats staat en naar het gevouwen deel wijst. De bule verschijnt in het briefje! De link zal dynamisch zijn, dus er is geen risico op fouten.

De weergave zal iets anders zijn dan een klassieke bubbel, maar het zal zijn werk doen!

1 like

Ik heb 2 weergaven per kamer, een ISO en een uitgevouwen (ik heb ongeveer 10 stukken en een configuratie voor elk).

Het doel is om erachter te komen of de uitgeklapte overeenkomt met de ISO-weergave (die een bubbel heeft).
Want als ik een fout maak met de configuratie op het uitgeklapte, en het komt niet overeen met de ISO-weergave, gaat het niet werken.

En kon je geen opmerking plaatsen met de naam van de gebruikte configuratie?

Door de eigenschap "SW-Configuration Name" van het "model" op te halen in de weergave waaraan de annotatie is gekoppeld.

Edit: We zijn het eens, het is een hack om het probleem te omzeilen!

2 likes

@Batch: Ik denk dat dat het probleem is:

"Ik heb geen lijst met gelaste onderdelen, maar een montagestuklijst!"

Ik concludeer dat je in de tekening een sldasm-bestand hebt aangeroepen. Aan de andere kant heb je het over ISO-weergaven, hoe heb je die gemaakt?

Anders +1 voor het idee van Benoit.LF om de naam van de configuratie in een notitie weer te geven, zelfs als dat betekent dat deze notities op een laag moeten worden geplaatst die verborgen zal zijn wanneer ze worden afgedrukt.

1 like

Hallo allemaal,

Ik had hetzelfde probleem met een ster die in mijn bubbel verschijnt in plaats van het onderdeelnummer.

Blijkbaar wordt deze ster weergegeven wanneer de configuratie van de weergave niet overeenkomt met de configuratie die in de nomenclatuur staat.

Om het onderdeelnummer weer te geven, moet u in het tabblad dat aan de stuklijst is gekoppeld, het vakje aanvinken: "weergave met hetzelfde artikelnummer" - "weergave onder  één artikel alle configuraties van hetzelfde artikel"

Ik weet niet of het je problemen kan oplossen, maar het werkte voor mij.

numero_dans_bulle.png
1 like

@dargaud.anthony

Een goede voorsprong, dit moet ik proberen!

Bedankt!