Bubbel op een deel

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraag...!

Ik trek een nomenclatuur uit een assemblage. Naast deze assemblage heb ik gedetailleerde weergaven van de onderdelen waaruit deze assemblage bestaat.

Als ik pijlen (bubbels) op de assemblage schiet, maak je geen zorgen, ik heb het nummer dat overeenkomt met het onderdeel in de nomenclatuur. Aan de andere kant, op mijn gedetailleerde weergaven kan ik de cijfers niet krijgen, de bubbel blijft op "1".

Bedankt en een fijne dag verder;)

Voordat u uw tekstballon op uw detail plaatst, wijzigt u de schaal van uw detail of laat u deze als standaard staan?

Ik weet dat wanneer ik automatische bubbels invoeg op een weergave waarvan ik de schaal van tevoren heb gewijzigd, de bubbels niet volgen.

In volgorde moet u:

- Voeg de weergave in de standaardschaal in

- Voeg de nomenclatuur in

- Plaats de bubbels

- Om de weergave op de gewenste schaal te brengen.

1 like

@ Bart, is er niet ook de eigenschap van bubbels waarbij we in de weergave maar één stuk benoemen? En als de detailweergave deel uitmaakt van de "bubbel"-weergave, blokkeert deze misschien.

In de eigenschappen van de weergave (rechtsklik / eigenschap) moet de weergave gekoppeld zijn aan uw nomenclatuur

Dit staat linksonder in het venster.

Je hebt een vinkje voor het koppelen en een vervolgkeuzemenu om de nomenclatuur te kiezen.

Dit wordt gedaan voor elke weergave van de tekening.

4 likes

Zijn het werkelijk weergaven van details van de vergadering, d.w.z. een vergrootglas?

Is dit niet een nieuwe kijk op een deelverzameling of een deel?

Geweldig dank je!

nomenclature.jpg
2 likes

Over het algemeen worden weergaven automatisch gekoppeld als er al een stuklijst aanwezig is (maar niet altijd).

Als de weergave vóór de stuklijst is gemaakt, moeten de verbindingen meestal met de hand worden gemaakt.

Ik heb er een gewoonte van gemaakt om deze optie voor elke weergave aan het begin van mijn bubbel aan te vinken.

1 like

Het is leuk.

Aan de andere kant heb ik geprobeerd om verschillende weergaven te selecteren en de optie te activeren, omdat ik benoemde weergaven (configuraties) gebruik, verandert het de configuratie van alle weergaven om te worden vermeden. 

Om snel te gaan: Klik met de rechtermuisknop + P in het beste geval.

Ja, het past dezelfde eigenschappen toe op alle geselecteerde elementen.