Flexibele stops op een plastic cilindrisch lichaam

Hallo allemaal,

Ik wil op een plastic cilinder vier flexibele stops maken om een ring in te brengen zonder dat deze daarna kan ontsnappen. Ik struikel over hoe ik deze (lamellen) op het lichaam van de cilinder kan maken. Heeft iemand van jullie een idee, een bepaalde functie?

Ik zet mijn stuk in PC, zodat je kunt zien waar ik naar op zoek ben, ik denk dat mijn methode niet de juiste is.

Alvast bedankt
CLIPS. SLDPRT (116,3 KB)

Hallo vbruno391,
Dit is wat je doet voor een schroef om de ring vast te houden.
@+.
AR

Ik weet niet zeker of ik het begrijp.

Wat je zoekt lijkt mij wat men vastschroeven noemt.
Bekijk deze site om te inspireren

SAVETIX® captive schroeven

Er zijn wasplaten zoals aangegeven door @A_R dit type assemblage. Je zult Norelem of Wurth vinden om je te inspireren.

Captive plastic ringen | norelem FR

Captive wasser - WURTH

2 likes

Hallo,

Zou je niet proberen plastic clips van auto's opnieuw uit te vinden? :
image
(resultaat van " auto trimclips" op Amazon)

5 likes

Of duurder, maar preciezer, een kogelspeld. (afhankelijk van de baan die je kiest)

2 likes

Hallo;
In ieder geval zijn de bijna captive ringen klassieke ringen (commercieel) die met een schroef waarvan een deel van de schroefdraad is afgeblazen (bewerkt) wordt gemonteerd.
Zoals in de screenshot van @A_R
Maar in beide gevallen liggen we dichter bij een captive " schroef " dan bij een captive " ring" (wat niet per se dichotome is).

Notitie aan @vbruno391 : Vergeet niet het Solidworks-formaat van de bijlage op te geven en/of een screenshot toe te voegen om ons begrip van uw doelstellingen te vergemakkelijken.

2 likes

Gefeliciteerd aan iedereen, niets toe te voegen, maar geen feedback van @vbruno391 op opmerkingen of verduidelijkingen.

1 like

Misschien moet je nog drie jaar wachten? :grin: :grin:

Maar de mode van de afgelopen dagen is het opgraven van oude berichten (ik geloof dat het record van vorige week op 10 jaar werd gezet).

4 likes

Of ingebouwde of captive washer

Captive ringschroeven - Schroeven/bouten - Configureren en kopen | MISUMI (misumi-ec.com)

1 like

Hallo allemaal,

Ik heb net je berichten gelezen. Ik ontvang geen e-mailmeldingen!

Bedankt voor je feedback,

Waar ik naar op zoek ben, is stroken op een cilinder maken die een beetje lijken op de clips die Froussel ons presenteert, zodat ze terugtrekken als er een ring doorheen gaat en daarna weer hun oorspronkelijke vorm aannemen.

Fijne zaterdag.

Vincent

@vbruno391
Dit is een beetje zoals hierboven gezegd, dit soort systemen bestaan, bijvoorbeeld een balspeld, en het zijn eenvoudige systemen.
Daarna kun je een systeem overwegen met een zelfgemaakte bladveer. Ik kon niets vinden op Google.

Hallo Fred,

Bedankt voor je antwoord, ik ben op zoek naar welke functie in Solidworks twee flexibele lamellen tegenover elkaar op een cilinder kan maken.

Met vriendelijke groeten
Vincent

Ik moet het bestaande vaak trouw reproduceren, maar hier zitten we alleen op een flexibel element dat ingewikkeld is op SolidWorks.
In het geval van een veer kunnen we alleen op deze dimensies (schets + configuratie) inwerken om deze in deze twee toestanden te presenteren.
Of maak een assemblage, zoals een schroef + moer, een bout die flexibel is gemaakt met de optie van dezelfde naam.
In het geval van een schroef- of bladveer werk ik met een configuratie en rijd ik een schetsdimensie terwijl ik zo trouw mogelijk blijf aan de realiteit. Makkelijk te vliegen en niet erg veeleisend.
Ik ben meestal heel basic in mijn ontwerpen, de torsiebuigfunctie kan in spanning worden uitgevoerd, maar ik twijfel en het lijkt mij ingewikkeld voor een spiraalveer, maar voor een bladveer waarom niet. Anderen zullen je zeker andere oplossingen bieden.

1 like

Bedankt voor je hulp

Fijne dag

Vincent