Verborgen binnenranden

Hoi allemaal

Ik moet de interne componenten van een assemblage benadrukken terwijl ik de vorm van het buitenste deel behoud. Bij composer heb ik een vrij lage opaciteit (10) op mijn buitenste deel gezet om de interne delen te zien. Het probleem is dat het buitenste deel complex is en veel machinale bewerking bevat, zodat je al zijn vormen in transparantie kunt zien, wat mijn weergave onnodig ingewikkeld maakt.

Ik zou graag willen weten of er een manier is om de binnenranden van een onderdeel op SolidWorks Composer te verbergen?

Ik ben ook geïnteresseerd als je nog andere suggesties/middelen/trucs hebt om het resultaat te bereiken dat ik wil.

Bedankt.

Ps: Ik voeg een screenshot van mijn rendering toe.

composer_cachee_arrete.png

Door bepaalde functies te verbergen werkt het niet?

@+-))

Ik probeerde mijn plichten niet te verbergen. 

Hoe zou je te werk zijn gegaan? Kan ik functies verbergen op Composer of moet ik teruggaan naar Solid?

U kunt ook uw lijnen selecteren => met de rechtermuisknop klikken => randen verbergen/weergeven

Ik voeg een zeefdruk toe zodat je het symbool kunt zien

ligne_cache.jpg
2 likes

Hallo

Waarom gebruik je de graafmachine niet in röntgenmodus?

@+

Hallo

Ik denk dat je de silouhette modus moet gebruiken, zie op de bijgevoegde afbeelding en de volgende tutorial:

https://www.youtube.com/watch?v=PuItPhVa-AY

composer.png

Re

Om terug te komen op wat je net hebt gezegd@PL kun je ook de renderingmodi van je hoofdstuk combineren in silhouet en degene die je wilt benadrukken in textuur!

@+

Dank u voor uw antwoorden.

gt22 Ik heb geprobeerd de functies te verbergen, maar veel te vervelend, ik heb verschillende assemblages van dit type te doen :-s.

coin37coin Ik zou precies dezelfde optie nodig hebben, maar op Composer (hoewel het nog steeds vrij vervelend is om de stops één voor één te verbergen, er zijn er veel :-s), is een SolidWorks-tekening helaas niet geschikt (handmatige realisatie voor klant).

Coyote, ik heb er wel over nagedacht maar ik vind het resultaat veel minder veelzeggend omdat je niet meer het buitenste deel kunt zien, maar alleen de bronzen schaatsen. Ik voeg een schermafdruk toe.

Het doel is om alle bronzen schaatsen te laten zien en tegelijkertijd een idee te geven van hun montagelocatie.

rayon_x.png

Re

Verlaag de intensiteit van de röntgenfoto, nu is deze helemaal naar beneden, dus alles is transparant.

Anders kan de methode van de verschillende renderingmodi best goed zijn, denk ik...

@+

Bedankt voor je answer.PL

De weergave in silhouetmodus is redelijk goed, maar helaas lost het mijn probleem niet op. Na verschillende pogingen lukte het niet om een bevredigend resultaat te bereiken. Ik voeg een schermafdruk toe.

Coyote op de vorige zeefdruk, de röntgenfoto is minimaal (0%) Als ik op de cursor speel, verdwijnen mijn schroeven en pads. Heb ik iets gemist?

rendu.png
1 like

Re

Normaal gesproken in silouhette modus voor uw hoofdlichaam en gerenderd voor de anderen zou u niet de interne randen moeten hebben, zie bijgevoegde afbeelding.

@+

EDIT: je weergave is volledig in silhouet met transparantie, nietwaar?

silhouette.jpg
Natuurlijk moet u de silouhette-modus alleen op bepaalde componenten toepassen.

Coyote is precies het soort weergave waar ik naar op zoek ben (afbeelding die je hebt bijgevoegd).

Ja, het is uitgebreid, volledig in silouhette met transparantie.

.PL Hoe pas je de Silhouette Mode (of een Mode) alleen toe op bepaalde componenten? Het is me niet gelukt.

Rendermodus = aangepast helemaal bovenaan

Klikken op het hoofdgedeelte en in de eigenschappen van de silouhette rendering modus met opaciteit op volledige

Andere delen rendermodus = gearceerd met of zonder rand

Dank je wel Coyote,

Ik heb de rendermodus ingesteld om aan te passen in render. Helaas kan ik "Rendermodus" niet vinden in mijn kamereigenschappen selecteren.

Ik voeg een zeefafdruk toe van de eigenschappen van mijn onderdeel.

propiete.png

Zie foto!

Heb je je stuk goed geselecteerd?

Heeft u aangepaste rendering ingeschakeld?

......

rendu_composer.jpg

Ja, mijn kamer is goed geselecteerd, maar niets in de woningen :-s

Zie zeefdruk

rendu-proprieter.png

Nee, u bevindt zich in de assemblageselectiemodus in uw assemblagestructuur, eerste knop aan de linkerkant (geel pictogram)

Haha!!

Ik moet het per ongeluk hebben afgevinkt ^^. Door het vinkje uit te schakelen en mijn onderdeel te selecteren, verschijnt "custom rendering" in de eigenschappen.

Hartelijk dank!!!

Het resultaat:

le_resultat.png
1 like