De snijpunten van de retourlijnen van dimensies verbergen

Hallo

Ik ben op SW15 en ik probeer een deel van de terugroeplijn van de ene heuvel te verbergen wanneer een andere deze oversteekt. Zie de pc's (een foto zegt meer dan een lange toespraak ^^)

Ik weet niet of het gewoon mogelijk is op deze versie van SW (of op anderen). Ik heb tevergeefs gezocht op het forum :(. Heeft u een oplossing voor te stellen?

P.S. Ik probeer niet te knutselen (wat zeker praktisch is als je alleen een plan te doen hebt) maar iets dat ik in MEP-modellen zou kunnen stoppen.

Bij voorbaat dank.

capture1.png

Hallo 

u moet de optie "Breuklijnen" aanvinken bij het selecteren van een rib. U kunt het bereik ook handmatig of rechtstreeks in de documenteigenschappen wijzigen.

lignecassure.png
4 likes

Documentopties - Alleen afbreken rond dimensiepijlen

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_DIMS_New.htm?verRedirect=1

in te stellen in de DOT.

1 like

U biedt mij min of meer hetzelfde aan, Olivier en Gauthik (althans die indruk heb ik).

Het is waar dat het niet zo erg is voor momenten waarop alleen lijnen elkaar kruisen. Maar zodra ik een tekst aan de kant heb die ook oversteekt, dan wordt het minder groot. Inderdaad, de breuk is symmetrisch / de gekruiste lijn. Dus als ik ook een sms heb, moet ik deze pauze verhogen (alleen aan deze kust, anders verhoogt het me overal).

Wat ik graag zou willen weten is of we (in principe) een effect kunnen hebben alsof we een witte laag achter de zijtekst hebben (min of meer zoals op de PJ van de vraag).

Hallo

Ik heb de indruk dat dit niet mogelijk is, de functie "afbreekregel" lijkt alleen rekening te houden met de afmetings- en herinneringsregels maar niet met de tekst van de afmeting. Het gaat zelfs zo ver dat als de dimensietekst "op de dimensie" wordt geplaatst, de onderbreking helemaal niet wordt gemaakt:

Als iemand een oplossing heeft, ben ik ook geïnteresseerd.

Vriendelijke groeten

afgezien van de "breakout line" die in de basismodellen (DOT) kan worden ingesteld,

er is niet veel mogelijk...

maar een truc is om "centrerende dimensies" uit te schakelen (als dit standaard is ingeschakeld in EP-leden)

En om de 127 iets te verschuiven, zodat deze de andere lijn niet meer kruist.

Gebruik anders ook de andere weergave-opties (afmeting met offsetlijn, enz...)

3 likes

Dank je wel Olivier42, het is zo stom dat we vergeten om naar het voor de hand liggende te gaan:)

Het deed het zelf op een oude CAD, dus ik zocht niet eens naar iets anders!!

Vriendelijke groeten

2 likes