Een element verbergen in een submerk dat in een merk is ingevoegd

Hallo

Het onderwerp is nogal representatief voor het probleem.

Onmogelijk om een element van mijn subassemblage te verbergen. Het is goed verborgen op het subassemblagegedeelte alleen, maar in de assemblage waar het is geïntegreerd, nee.

Suggesties?

Bij voorbaat dank

Hallo

Waarschijnlijk een ander configuratieprobleem?

Bedankt voor je snelheid, maar ik begrijp de vraag van een configuratieprobleem op welk niveau niet echt? Omdat mijn formules werken, is het element alleen in de open ruimte verborgen, maar in mijn assemblage niet.

Sterker nog, ik dacht dat het een probleem was voor SolidWorks: als je de zichtbaarheid van een onderdeel in een enkele configuratie verandert, heeft dat geen invloed op de andere configuraties. Ik weet niet hoe ik de configuraties (of onderdelenfamilies) in Inventor moet noemen.

Oeps, ja, mijn schuld, ik heb niet gespecificeerd dat het de Inventor-software was ...

In feite wil ik een netwerk van componenten verbergen of weergeven, afhankelijk van de keuze van de gebruiker, het doel is om een mannelijke of vrouwelijke connector te creëren door mannelijke pinnen weer te geven en de vrouwtjes te verbergen of omgekeerd deze zich op dezelfde locatie te bevinden.

Voor de families van onderdelen die ik ook niet ken: componenten? Elementen? Misschien.

Ik ben geen  ervaren gebruiker van deze software.

Hallo

Dus de families van onderdelen in Inventor worden iParts genoemd (met de letter "i" ervoor)

Voor zover ik weet, lijkt het mij dat men een netwerk van onderdelen of een functie kan verbergen, maar geen enkel onderdeel van een netwerk.

Wat betreft het netwerk van uw component, dit netwerk is gemaakt in de subset van de connector? In dit geval moet u een iSet maken

Indien mogelijk, kunt u uw bestand bijvoegen?

Hallo

Dank u voor uw antwoord, helaas kan ik geen bestand bijvoegen omdat de documenten vertrouwelijk zijn.

Ja inderdaad, ik probeer de hele netwerken te verbergen en niet hun elementen 1 voor 1.

U hebt dus uw "Pin"-subassemblage in uw assemblage geplaatst. Deze subassemblage is een iAssembly die kan worden bestuurd en u kunt ook de aan- of afwezigheid van pinnen ervan controleren.

De vraag: Heeft u deze IEnset in de "pin"-assemblage geplaatst of alleen in het gegenereerde onderdeel?

Kortom, heb je een bordpictogram naast de naam van je subset in je set?

1 like

Eigenlijk helemaal niet omdat ik via Vba-programma's ging en niet via de Ipièce-functie.

Ik heb de weergave van de parameters al dan niet gecodeerd dankzij variabelen die van 1 tot 2 gaan, maar deze programma's , zelfs als ze de weergave wijzigen of niet  in hun bestanden alleen, hebben geen effect op mijn eindmontage.

Mijn uiteindelijke doel is dat de gebruiker alleen een maat, een geslacht invoert en dat dit de grootte van de connector wijzigt, de grootte van de hoes die aan de connector is bevestigd, het geslacht van de connector dus de aanwezigheid van een mannelijke of vrouwelijke pin, op dit moment realiseer ik me dit met 2 assemblage (de 1e is connector + pinnen, de tweede  connector (met pin) + deksel).

Tot nu toe wijzig ik de grootte met variabelen:

Als Sex=1 dan
Als grootte = 9 Dan
SpatiëringGroen=(d115/4)
SpatiëringVertinf=(d126/4)
LengteA=31
LengteB=16.92
LengteC=25
LengteD=8.36
lengteE=12.55
LengteK=5.92
LengteG=19.28
LengteH=10.72
LengteM=10.72
AantalCirclesup=5
Cirkelnummerinf=4
GetalAantalCirkelmil=1

Daar blijf ik dus machteloos tegenover de vba! Maar het is mogelijk om precies hetzelfde te doen met iParts en iLogic rules ;)!

Ik heb de programma's precies in de regels gemaakt, maar het werkt niet, dus op jouw advies probeer ik het met de iparts, maar ik begrijp niet hoe het werkt als alle variaties van het model eenmaal in het ipiece zijn gemaakt, ik plaats het in een assemblage en daar kan ik de geselecteerde regelwaarde niet wijzigen.

iPart.ChangeRow("Connectorvariabele:1", "Lid","Connectorvariabele-07")

Het leek mij echter dat de functie deze was.

Hallo

Kunt u het iPièce handmatig wijzigen vanuit de assemblage?

Hallo

Er is ook niet de enige manier om het te wijzigen en terug te gaan naar het originele ifile.

De  manier die ik heb gevonden om mijn programma functioneel te maken, is door een mannelijke en vrouwelijke connector te maken en de een of de ander weer te geven, afhankelijk van de vraag.

Op deze manier heb ik niet langer een "subnetwerk" van pinnen om te manipuleren, ik verberg de hele assemblage.