Ik ben momenteel bezig met een vrij zware assembly, de pc heeft moeite met beheren en hapert. Dus ik open mijn assemblage in de modus "Grote ontwerpen beheren". Het is een beetje beter in termen van vloeibaarheid, maar dat is het nog steeds niet.
Ik merkte dat de software in deze modus alle schroeven modelleert, en dat zijn er veel.
Dus mijn vraag is de volgende : is het mogelijk om alle schroeven in deze modus te verbergen ? Gewoon om de berekeningen van de pc te verlichten (ik weet dat er een andere modus is waarin de software ze automatisch verbergt, maar in deze modus loopt de pc veel meer achter).
Probleem al meerdere keren genoemd, afgezien van het maken van een "Schroefloze" configuratie en het verwijderen ("greying") ervan, geen andere oplossingen.....
Maak een schroevenmap aan in je bouwboom, sleep alle schroeven naar binnen en verwijder deze map of niet, je kunt zelfs een configuratie maken als dat nodig is!
Het zou ook met een macro kunnen, op voorwaarde dat de schroeven automatisch herkenbaar zijn (specifieke bestandsnaam, of aangepaste eigenschap Toolbox of Schroeven ingesteld op 1 bijvoorbeeld).
Een link die erover praat: https://forum.solidworks.com/thread/80095
Anders kun je voor grote ontwerpen de SpeedPak gebruiken, die de assemblages alleen grafisch laadt, als het goed wordt gebruikt, is het zeer efficiënt, maar het kost wat tijd om in te stellen (maar hoeveel minuten gaan er verloren elke keer dat de assemblage wordt herbouwd ???);
Zou er geen probleem zijn met de capaciteit van de grafische kaart? of RAM op de pc omdat een onderdeel in de status "verwijderd" het beeldscherm niet langer bestraft
We openen 15.000 PRT ASM's zonder problemen met de vloeibaarheid (en vragen gebruikers om geen schroeven te plaatsen, tenzij ze passages moeten controleren of gekochte schroeven moeten kopen en niet in trolleys)
aan de andere kant merkte ik (en gevalideerd door mijn hotline) dat speedpack niet goed werkt op grote ASM's (crasht thuis op ASM van 7000 PRT)