Klik met de rechtermuisknop op uw bestand en kijk of "Alleen-lezen" is aangevinkt. Zo ja, verwijder dan het vinkje uit het vakje en open uw sjabloon opnieuw.
Deze "hangsloten" komen van de "blokbalk" (de gele balk die in de boom verschijnt). Trek gewoon de vergrendelingsstang omhoog en de hangsloten verdwijnen.
Deze blokbalk wordt gebruikt om bepaalde functies te blokkeren, zodat solidworks ze niet constant opnieuw opbouwt en de software op een ingewikkeld onderdeel vertraagt.
In de hoop dat mijn antwoord nuttig voor je zal zijn.
Met een rechtermuisklik op de voortgangsbalk (lijn na de functies met hangslot) ontgrendelde ik. De hangsloten zijn verdwenen. Aan de andere kant, hoe verschenen ze?? Mysterie
Ik heb deze gele regel eigenlijk nooit gekregen, omdat de optie "Blokkeerbalk inschakelen" niet was aangevinkt. Vandaar mijn verbazing over deze verschijning, door het manipuleren van de 3D, zonder naar Option te gaan.
Het activeren van de blokbalk lijkt me interessant, gezien de tijd die het kost om een bestand te openen, en tijdens het functioneren.
Ik heb soms een functie gewijzigd, die functies stroomopwaarts heeft "overgeslagen". Dat functies rood worden na de aangepaste functie, begrijp ik. Die functies stroomopwaarts van de modificatie gaan rood, ik begrijp het niet meer.
Dus, door bijvoorbeeld de eerste 20 functies te blokkeren, als ik de 100e functie wijzig, is er dan een risico dat een van de functies "springt" of blokkeert het echt zeker?
De blokbalk blokkeert gewoon de herbouw, deze functies worden opnieuw opgebouwd wanneer ze worden ontgrendeld. Het blokkeren ervan voorkomt dus geen fouten die kunnen optreden na wijzigingen, deze fouten kunnen optreden tijdens de reconstructie (en dus deblokkering) van deze functies.
Er is echter weinig risico dat wijzigingen in functies ervoor zorgen dat geblokkeerde functies "overslaan", aangezien de blokkeerbalk alleen werkt in de volgorde van de boomstructuur. (Een functiewijziging heeft geen invloed op objecten hoger in de boomstructuur.)
Ben het met @lionel eens, op een "eenvoudig" deel hebben acties op posterieure functies geen invloed op anterieure functies.
BEHALVE... Als u waardeverbanden maakt (klik met de rechtermuisknop op een dimensie/koppelingswaarde), vergelijkingen, gedeelde schetsen, of als u uw onderdeel in een context hebt getekend (schetsrelaties buiten het onderdeel).
Ik heb al gezien op een deel getekend in een context (kabel in een machine). Het feit dat de assemblage evolueerde, bracht me in gebreke (gele trangle) met mijn basisfunctie, namelijk vegen, ondanks de plaatsing van de blokkeerbalk helemaal onderaan de boom.