Berekening van clipping

Hallo, ik zou graag willen weten hoe ik de inspanning voor het knippen en losklikken kan schatten met solidworks premium-simulatie.

Ik heb onderdelen met clips voor pijpen en het is me gelukt om clippen en losklikken (in niet-lineair) te simuleren. Om dit te doen, heb ik niet-vervormbare buizen gemaakt waaraan ik een beweging opleg totdat ik het onderdeel knip of losmaak. Dit geeft me bijvoorbeeld de Von Mises-beperking in mijn plastic onderdeel, maar ik zou nu graag een manier willen vinden om de clip- en losklikkrachten te kennen die nodig zijn om deze beweging te maken.

Kortom, van welke kracht klemt mijn buis en met welke kracht wordt hij losgeklikt. Iemand enig advies voor het doen van dit soort simulatie?

clippage.jpg

Goedenavond Isatis

Een vriendelijke opmerking ;-) De gebruikte term is knippen en niet knippen , maar hey, we begrijpen wat je wilt doen.

Dit lijkt mij mogelijk en relatief eenvoudig, zelfs in statische elektriciteit.

Het is noodzakelijk om tegelijkertijd zones met de scheidingslijnen te definiëren: op het deel van de buis dat onderhevig is aan wrijving en ook op het 45°-deel dat als inlaatgeleiding dient.

Aan de andere kant zal de knipkracht niet hetzelfde zijn als de loskoppelingskracht. Je zult dus twee verschillende simulaties moeten doen, afhankelijk van de in of out.

Dit geeft u de waarde door een trekkracht in de radiale richting: wat betekent dat er geen rekening wordt gehouden met hefboomwerking. Met andere woorden, de simulatie geeft u alleen de inspanning om te knippen en de trekkracht die nodig is om los te klikken.

Kleine opmerking : ik weet niet of je de bovenste clips en een deel van de onderste nog kunt aanpassen omdat de ribben niet erg goed op één deel zijn geplaatst. Als het een enkele knipsel is, is het prima, maar als je achtereenvolgens knipt en knipt, of zelfs frequent, tot zeer frequent; U heeft een teveel aan klitten en een risico op breuk op twee lippen

Als je je stuk kunt plaatsen, kan ik het van dichterbij bekijken, want ik heb alleen het vooraanzicht.

Ik noemde de scheidingslijnen aan het begin van het bericht en voor het geval je deze functie niet kent, nodig ik je uit om naar een tutorial te kijken die ik voor het forum heb gemaakt.

https://www.lynkoa.com/contenu/les-lignes-de-s%C3%A9paration-1

En je hebt ook een concrete toepassing van het gebruik van scheidingslijnen in deze andere tutorial die tijdens het proces is gemaakt.

Vriendelijke groeten

1 like

Allereerst bedankt voor je eerste antwoord (en ik merk de term clipping ^^) op)

Hier is een bestand van een van de stukken waarop ik dit soort onderzoek moet doen.

Ter informatie: de staven die worden vastgeklikt, zijn gemaakt van staal (en kunnen als niet-vervormbaar worden beschouwd), het onderdeel in HDPE.

De statische berekening werkt niet omdat het onderdeel grote verplaatsingen ondergaat. 

Waar ik naar op zoek ben, is niet om de Von-beperking te weten die in het plastic onderdeel is geplaatst, maar om de krachten (in N) te berekenen om de staaf te knippen en los te klikken. Ik kan de bewegingsbewegingen simuleren en de vervorming en de Von-spanning in het plastic deel zien, maar ik weet niet hoe ik de krachten kan herstellen die op de staven moeten worden uitgeoefend om deze bewegingen te bereiken.

Ter informatie: ik ben in SW 2018 SP5

Wat betreft uw andere opmerkingen:

-Ik begrijp dat er 2 simulaties nodig zijn voor het knippen en losklikken en dat de inspanningen niet hetzelfde zullen zijn.

-Dit zijn knipsels en knipsels die waarschijnlijk minder dan 10 keer in de levensduur van de kamer zullen plaatsvinden.

-Voor de scheidingslijnen ken ik deze functie ;).

Alvast bedankt voor uw feedback.

bracket_calcul. stap
1 like

Hallo

Ik denk dat in de statica grote verplaatsingen geen probleem zijn, zolang je de configuratie maar goed uitvoert door de limieten van de verplaatsing te geven. Vooral door te controleren of het onderdeel in alle richtingen geblokkeerd is, want daar zijn vaak grote verplaatsingen die dat in feite niet zijn (het zijn slechts configuratiefouten van een zwaar geblokkeerd onderdeel en het komt vaak voor op dit forum en elders)

Bovendien kun je bij simulatie aan de helft van een clip werken en zelfs aan een deel van het stuk.

Von Mises is er alleen voor ons, geef de vloeigrens aan (zoals gewoonlijk), aan de andere kant wordt de kracht niet gegeven door de simulatie maar afgeleid omdat deze overeenkomt met de kracht die je geleidelijk in de radiale richting zet en dit totdat de openingsafwijking van het volgzame systeem gelijk is aan de diameter van de buis.

Het is je niet ontgaan ;-) ;-) ;-) dat de totale verplaatsing kleiner is dan de straal van de metalen buizen.

Ik kan niets met het STEP gedeelte! kunt u uw SLDPRT-onderdelen en indien mogelijk de ASM met de cilindrische onderdelen en vooral met de elementen die u heeft gebruikt om uw simulatie te maken, plaatsen. Om dit te doen, doe je  Bestand==>inpakken-en-gaan==> specificeren om de resultaten van de simulatie bij te voegen.

Als u om wat voor reden dan ook de DSA niet kunt bereiken, voeg dan ten minste alle afzonderlijke documenten toe.

Vriendelijke groeten

PS: aangezien ik je niet ken, ;-)  is het mogelijk dat ik dingen zeg die je heel goed weet, maar als je hulp wilt, laten we dan doorgaan, je weet maar nooit ;-) ;-) ;-) Het lijkt erop dat er altijd meer in twee goed gemaakte hoofden zit dan in één. Het is de moeite waard om dit populaire gezegde te bekijken.

1 like

Ik stuurde je de bestanden in PM ;)

1 like

D'acc ik kijk en ik kom terug naar jou ;-)

Vriendelijke groeten