De schets geeft het doel van de berekening weer. Aan de andere kant, voor degenen die geen Solidworks beschikbaar hebben, zou het mogelijk zijn om een diagram te hebben van hoe je het hebt gemodelleerd?
Ik deed de studie door een deel van het deel dat op de cilinder zal drukken te modelleren en het als oneindig stijf te beschouwen.
maximale spanning met 100cr6 => 18865 Mpa, maar het is een concentratie van spanning langs mijn blok, dus niet representatief (deze waarde zal evolueren afhankelijk van de maaswijdte)
Ik voeg het document bij de configuratie van het onderzoek, je hoeft alleen maar de berekening opnieuw te starten om de resultaten te krijgen
@fthomas: Bedankt voor je bestand, ik heb ze gestuurd naar de persoon die me vroeg om de vraag te stellen, aangezien dit de persoon is die solidworks premium heeft
@opiep27: Bedankt voor het bijgevoegde bestand, we kunnen zien dat u tot hetzelfde resultaat komt als @fthomas
Ik wacht op de reactie van mijn collega's, kan ik het antwoord valideren?
U kunt geen twee juiste antwoorden valideren, de ene wordt beschouwd als "beste antwoord" en voor de andere kunt u stemmen om bijvoorbeeld een +1 te plaatsen
Bedankt voor je studie. In feite zouden we graag willen weten wat de radiale kracht (in de -Y-richting) is die op onze ring moet worden uitgeoefend om een vervorming op de kogelbaan van ongeveer 0,35 mm te verkrijgen.
Als ik je simulatie goed begrijp, blokkeerde je de bewegingen van de ring in de richting Z en -Z met punten en de beweging in -Y ook met een punt.
Ons systeem werkt met 2 platen met een kleine straal om rijden in de Z-richting te voorkomen.
In uw simulatie is de ring vervormd volgens Y, maar ook zeer open ten opzichte van de centrale groef (volgens X).
We hebben een ellips nodig met de lange as op Z en de kleine as op Y en geen vervorming in X.
Laat het ons weten als u de simulatie kunt aanpassen volgens mijn verduidelijkingen.
Nee, ik blokkeerde alleen de centrale groef en ik drukte met een plaat die 0,3 mm beweegt aan de bovenkant van het stuk.
dus om de kracht te verkrijgen die nodig is om dit resultaat te verkrijgen, hoef je alleen maar te vragen naar de resulterende kracht op het steunoppervlak, in mijn geval geeft het me ongeveer 172000 N
Daarna, als je een nauwkeurigere simulatie wilt, zou je me een solidworks-model moeten geven met je platen gemodelleerd zoals je wilt
Nou, ik heb het complete model bekeken, er is natuurlijk nog wat meer werk.
Ik ben begonnen met het verwijderen van de elementen die niet nodig zijn voor het onderzoek, het is aan jou maar ik denk dat je de binnenkant van het lager terug moet plaatsen (ik heb het verwijderd vanwege een kwestie van snelheid) Ik heb ook de hefboomarm verplaatst om mijn onderzoek te starten wanneer deze in contact is met de lagerkooi.
Je moet naast de opgelegde verplaatsing ook de contacten tussen de componenten beheren (ik vroeg om een verplaatsing van 0,35 mm van het uiteinde van de arm, het is aan jou om te zien of je deze waarde moet wijzigen).
Bovendien moet je het steungebied op de arm voor de cilinder definiëren, ik heb snel een cirkelvormig gebied (met een scheidingslijn) op de balk gemaakt om een oppervlak te hebben om te bevestigen en zo de resulterende krachten te kunnen verkrijgen.
uiteindelijk krijg ik een stuwkracht van de cilinder van 2487N in de richting Y
Ik heb de studie aan u gekoppeld, dan is het aan u om deze aan te passen aan uw eigen parameters
Ik ken uw behoeften niet echt, maar als u de vervorming van uw lager onder belasting wilt weten, dan lijkt het mij essentieel om de kogels en de kogelkooi te modelleren, omdat de kogels zelf een kracht zullen uitoefenen die wordt verdeeld over de interne en externe ringen en op de kogelkooi...
Ik gebruik geen solidworks, dus ik kan je studeerkamer niet zien... maar ik denk dat Solidworks, net als elke andere CAD-software, waarschijnlijk beperkt is tot het modelleren van een complex probleem.
Veel succes met je studie, die al met al interessant is.
Ik heb geen specifieke link, aan de andere kant, als je alleen een standaardlicentie hebt, is het gemakkelijk om je te trainen in simulatie, je zou om een testlicentie moeten vragen aan je wederverkoper.