Ontwikkelde berekening van een gewalst en gebogen onderdeel

Hallo

Hieraan zit een plaatwerkonderdeel vast waarop we handmatige buig- en walsbewerkingen uitvoeren. Ik zeg handmatig omdat het onderdeel aan de ene kant wordt bevestigd op de vouw van 20 mm en vervolgens aan de andere kant wordt gefixeerd door de plaat handmatig te vervormen. (zie bijgevoegd diagram)

Hoe bouw je het onderdeel op om de juiste ontwikkeling van dat onderdeel te krijgen? Ik heb een overgangsvouw gemaakt, maar het resultaat geeft me een ontwikkeling die veel hoger is dan de omtrek van het stuk. Heeft u een oplossing?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Florian.

tolerie.7z

Hallo

Ik ben jonger dan 2016 en kan uw onderdeel niet openen , maar in ieder geval moet u uw vouwparameters in uw vouwen plaatsen en in de "gebogen vouw" een K-factor van 0,5 voor de neutrale vezel van de buiging, zoals het onderdeel dat ik bijvoorbeeld bevestig. Wanneer je op "Bent1 Base Sheet" klikt heb je toegang tot de bochten en daar zoek je degene die het buigen doet; van mijn kant is het de "Basic Fold5"  en je klikt met de rechtermuisknop om de functie te bewerken en in het aangepaste vouwgebied stel je de genoemde K-factor in op 0.5..

54239p05_ac_cobra.sldprt
2 likes