Berekening van de ontwikkeling van een buis

Hallo allemaal.

Enige tijd geleden liet je me zien hoe je de pers van een buis maakt, ik ben terug om je het resultaat te laten zien, en stelde een vraag over de berekening van de pers ervan wat de lengte beïnvloedt.

Mijn resultaat lijkt de neutrale vezel te volgen, en ik zou het graag willen in relatie tot de buitenkant hoe het te doen??

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

decoupe_leche_paroi_1-.sldprt

Voor een develloppé is het normaal en logisch dat dit overeenkomt met de neutrale vezel

@+

1 like

als je ellebogen hebt in alle richtingen waar de buitenkant is

een buis vervormt op de buiten- en binnenwanden van die elleboog of ellebogen

Dus de juiste basis is neutrale vezel

@+

Inderdaad, zoals hierboven gezegd, wanneer we de ontwikkeling doen, of het nu een buis is of een "gerold" onderdeel (dus niet gedaan door te buigen met punch en matrijs), komt de ontwikkeling overeen met de neutrale vezel en dus met de omtrek van de gemiddelde straal.

Bij 3D-modellering moet de K-factor 0,5 zijn om het ontwikkelde zo goed mogelijk overeen te laten komen.

@+

Dat dacht ik ook, maar ik wil dit ontwikkelde gebruiken om een knippatroon te maken.

Vandaar mijn vraag, ook al denk ik dat het niet mogelijk is.

@+

maakt een zeefdruk

Ik kan je bestand niet openen

@+

Hallo

Alles wat hierboven is gezegd, is correct.

Als u wilt, kunt u de waarde van k echter op 0 zetten door de functie "Plaatwerk" van uw constructieboom te bewerken.

Vriendelijke groeten

deplie_facteur_k.png
1 like

Voor mij zit de neutrale vezel op 2/3 - 1/3 van de dikte en niet in het midden.

Verander gewoon de K-factor in 1 om de uitvouwwaarde ten opzichte van de buitenrand te krijgen!

De factor k komt overeen met de waarde van de positie van de neutrale vezel in de dikte van de plaat en evolueert daarom tussen 0 en 1:

0 is de binnenwaarde, het materiaal rekt alleen uit bij het vouwen, 1 is de buitenwaarde, het materiaal maakt dit alleen gecomprimeerd tijdens het vouwen

2 likes

Ik had begrepen een gebogen buis met 1 of meer bochten

Vouw het niet uit met een rechte buis

Maak een gabrit van een rechte buis?????????

De omtrek van een cirkel heeft zijn formule

...................................................... die we op de basisschool leren

http://fr.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9rim%C3%A8tre

Een kleine herinnering!!

@+

GT22 Als u het bestand van Samos024 opent, zult u snel begrijpen dat het voordeel van het uitvouwen van de buis niet op de uitgevouwen breedtemaat ligt, maar op de parabolische vorm die wordt gegenereerd door de hellende snede aan het einde van deze buis ... Anders hoef je zonder iets te berekenen (zelfs met de hand) gewoon de buitenrand te meten in solidworks (want ten eerste ben ik super lui en als er een manier is om iets te berekenen, doe ik geen moeite)

2 likes

Ik kan het bestand met de toekomstige versie niet openen

Ik ben onder 2012 (ik heb het al geschreven op de draad)

Voor luiheid, geloof me, je bent niet de enige

@+

Ok natuurlijk zonder de open kamer is het moeilijker te begrijpen ... Nou kom op, het is tijd om verder te gaan met de 2013 GT22 :o) !!

1 like

Ik heb een goede samenstelling, dus ik zou de herinnering aan de rand met een grote glimlach nemen.

Voor de mensen die het bestand hebben weten te openen (en klop lach), mijn vraag gaat juist over de invloed van de K-factor in dit soort voorbeelden; Ik heb het geprobeerd en het heeft mijn route niet veranderd, daarom heb ik gepost.

Het kan aan verschillende plaatsen worden toegewezen, dus welke moet ik nemen??

Vriendelijke groeten.

Samos:

in je creatieboom heb je een map "Plaatwerk" je vouwt deze open met de kleine +, rechtsklik op de functie die erin staat "Plaatwerk(3)" bewerk de functie en je verandert hier de K-factor, je zult zien dat het gaat werken, ik heb het thuis gedaan ;o)

3 likes

Dank je wel fthomas, nikkel.

Ik had het gevonden toen ik je e-mail ontving.

Hebben een goed einde van de dag voor iedereen.

Het effect is in dit geval misschien niet erg zichtbaar omdat de dikte klein is in vergelijking met de omtrek. Als je het met een dikker plaatwerk probeert, zal het meer uitgesproken zijn.

Wees voorzichtig bij het wijzigen van de positie van de neutrale vezel (die per definitie degene is waarvan de lengte niet beweegt tijdens het rollen). Als je een papieren simulatie wilt maken, kun je de buitenlengte nemen. Als je een mal maakt om een dikkere plaat met de buitenlengte te snijden, krijg je een buis met een grotere diameter dan verwacht.

Zoals s.b opmerkt, is het ook waarschijnlijk dat de neutrale vezel niet helemaal in het midden zit.... Succes.

Hoi samos024 zei:

Hier is een instructievideo die overeenkomt met uw verzoek

nu begrepen hebben wat het laatste was

zodat de antwoorden mogelijk zijn door het + grote getal (SW-versie of ander logboek)

Een zeefdruk is + gemakkelijk te begrijpen

+ hier beginnen we met een 3 D schets

De procedure voor het uitvoeren van de ontwikkeling van 1 kraan met een tekening

http://www.youtube.com/watch?v=qZTUmYKNZGo

@+ ;-)

1 like

Nog een tutorial

http://www.youtube.com/watch?v=vzGlgZbUg4Q

@+

1 like